Jo det vet jag att det gör, men kollade inte där när jag inte såg något reg. datum :gloria:
Jo det är jag allt :)
Jag vill ha körkort... Jag vill ha en bil!
Vill ha egen bil när körkortet rullar in. Kommer inte ha råd med något som är värt att köpa dock. :(
vad har du för budget? klart en bil för 100k kanske inte är nått man springer å köper som första bil!:) men en bil för 15000-20000 brukar väll va ok skick på faktiskt!:)
förlåt menade ventiltätningar mest där. va ganska trött.
Jag letar efter bra kvalité, mycket utrustning, pigg och rolig att köra. Skulle lätt kunna tjäna ihop 40-50 tusen tills jag fyller 18, men har ingen lust att lägga allt det på den största kapitalförstöraren du kan hitta. I alla fall inte när jag är 18.
Jag har kollat runt på bilar för runt 30.000, 3 & 5 serie, golf, a4, c-klass osv. Men finns inget som lockar där direkt.
Jag kolla runt lite lätt, Volvo och Saab är inget för dig bara för att va säker? Annars kan man ju få S40/V40 T4.
Iaf, det jag hittade som kanske lockar lite?
klicka på bilen för att bli vidarebefodrad
Alfa Romeo 156 , ja den möter ju inte bra kvalité men rolig bil
BMW 325ix
BMW 323i
Audi A4 1.8T Quattro
Ford Probe V6
Alfa Romeo 156
Volkswagen Golf GTi
Audi A3 1.8T
Mercedes CLK
Hoppas det fanns något du gilla iaf :)
Nja, skulle väl kunna tänka mig att ha en saab/volvo, men inte i första hand direkt.
Finns mycket intressant, bla golfen, 323an. Men som sagt, inte lust att lägga hela sparkapitalet på bil.
Troligtvis blir det att snylta på mammas eller pappas bil tills jag har en fast inkomst. Sen köpa sig en fin bil. :)
kan ni länka några bra bilar med bra utrymme och bra prestanda, inga trimmade bilar. pris 250-300k
Är det bara jag som tycker 18åringar har väldig många krav på en första bil? :whistle:
Jag tycker bara det känns onödigt att slänga iväg för mycket pengar på sin första bil. Man kan ha roligt med en gammal bil också :cool:
Jag kan bara säga att det är nåt speciellt med lite äldre bilar. Något gör att det är en speciell känsla! (Vet någon som håller med mig :wub:)
hallå, 30 lök är ju mycket :P?
jag har börjat kolla lite grann på bil.. skulle gärna ha BMW 320 (den tidigare 90-tals) men rädd att alla dom som ligger mellan 10-20k är rätt slut :) så blir nog att köpa en sur gammal 740 eller 240 för 2-10k, små stajla bara för skojsskull, fixa lite budget ljud sen ut och tukta :D! slipper man vara så rädd om den heller :)
Fast även om man kan spara 10k i månaden så tar det ju 60 månader (5 år), så det känns inte som ett alternativ...... Jag menar, du sparar ju inte ihop till en lägenhet heller. Sen är det ju aldrig en bra affär att köpa en svindyr udda tysk. Men vill man ha så är det väl bara att pynta upp.
Ska du ha en bil i den klassen anser jag att man ska ha mer än så i buffert varje månad, 10k är vad jag lägger undan varje månad till bil och skulle ALDRIG få för mig att gå och köpa bil för 600'.
Nej, ska du ha en dyr, ny tysk får du nog tjäna bra mycket bättre, annars kan man lika gärna köpa en begagnad och inse att man inte har råd med en helt sprillans sådan bil alt. köpa en ny bil av annat märke.
Visst kan man låna, men man ska inte låna upp HELA bilen (förutom kontantinsats), och man ska göra det hos en seriös bank som kollar upp så man faktiskt kommer ha råd. Inte bara en random blancolånebank som slänger ut pengar till höger och vänster med jätteräntor.
http://www.blocket.se/blekinge/BMW_3....htm?ca=15&w=3
Man blir ju fundersam över att sälja sin o lägga till några slantar. Känns som om man får sååååå mycket mer bil för pengarna. Automat är även något jag börjat överväga mer och mer, speciellt på en sån vardagsbil, man sitter ju bara och viftar runt med den där växelspaken, det är inte alls ofta som man tycker det är speciellt kul att göra det.
http://www.blocket.se/stockholm/Chev...6.htm?ca=9&w=3
Vad är felet? Är det något som hänt i staterna? Om Carfax är ren kanske det bara är att handla?
Inte i mina ögon, och inte enligt alla andra annonser. :O
Denna: http://www.blocket.se/stockholm/Corv...9.htm?ca=9&w=3 tycker jag verkar bra, dålig bild dock.
Men fan, har ju ett år på mig att kolla. :D
Dissa inte automat! Underbara grejer ju!
Svaniis, den 4-stegade automatlådan i C5 är inte speciellt harmonisk att leva med.
Blev trevligare i C6.
Varit och åkt på is idag hela dagen :D Åka brett i 130 km/h är verkligen fett :wub: