Ursprungligen postat av
Bjorviken
Man får väl tycka om vilka bilar man vill, stora som små. Jag gillar mindre bilar, men även om man gillar större bilar, så finns det ju sådana som inte alls kostar en förmögenhet. Eller hur?
Och jag har inte förutfattade meningar alls.. Har ju även jag flera kompisar som fått bilar av sina föräldrar - allt från billiga rostiga golfar till finare Porsches osv. Men i grund och botten är det jag vill få fram att man inte direkt får någon uppsyn över ens ekonomi när man glider runt i en bil för 300+ k och tycker att livet leker. När de sedan själv en dag ska börja betala sina bilar och diverse annat och inser att de inte har råd att köra en sådan bil, och får byta ner sig till något i 20-30k klassen som är billigare att köra och försäkra osv. DET är vad jag vill få fram!
Visst, kul för de som får fina bilar av sina päron och kan köra i dom. Men inte alls lika kul när de en dag står och ska försörja sigsjälv med den lön de nu lyckats arbeta sig till .. Då får de ju en smärre chock.
Hoppas jag var tydligare denna gången.
Precis vad jag ville få fram. Kanske inte att de går bort - men när de en dag säger att "nu är det dags för dig att ta hand om dig själv" ....