en fråga utanför trimmad moppe osv, hur påvekar de eventuella prickarna i brottsregistret mej? :)
Utskriftsvy
en fråga utanför trimmad moppe osv, hur påvekar de eventuella prickarna i brottsregistret mej? :)
Om du ska söka jobb kan arbetsgivaren vilja se ditt brottsregister =)
Hej! Jag har blivit kallad till förhör hos polisen då dem tog mig för olovlig körning med bil. Hur ska jag lägga upp det? Som tur var blev jag tagen 100m ifrån där jag bor och sa att jag bara skulle parkera om bilen. Det jag har läst om förhör är att man ska neka, men det verkar inte vara ett bra alternativ just nu? Vad ska man göra?
håll fast vid att du bara parkerat om du redan sagt det. säg att det är det enda och att du inte kört något. blåneka bara, så länge de inte har bevis på att du kört nån annanstans så kan dom inte säga nåt om det. du kommer nog ändå få ett straff och olovlig körning, tyvärr..
Bra hade tänkt göra det :) Aa, hoppas det inte blir så länfe :/
Om jag har trimmad moped så den låter lite mer än orginal. Jag är även 14 år och ska stunta så jag har ju 12:a och pegs. Mina föräldrar tror/tycker att en tolva kmr dra till sig mer uppmärksamhet. Och tycker då jag ska ta av den tills jag fyller 15 och har körkort. Får jag olika straff om jag har körkort till en trimmad 30 moped eller är det samma som jag tror?
sha moppenet! jag undrar vad man kan få för straff om jag kör min a-traktor som är reggad som kapad men är ombyggd till okapad? ombess? böter? uppskjuten lämp? har redan åkt dit för trimning en gång.
tack i förhand mvh Sebastian
Tja, jag har blivit stoppad av pålisen och blev av med moppen den 20e juli. Jag ska få tillbaka den nu på onsdag efter förhöret. Vad kommer dem fråga på förhöret? Och kan något jag säger där påverka om jag får uppskjutet eller inte? Och hur stor chans är det att man får uppskjutet?
Mvh :)
Kan uppdatera lite.
Gjorde som The_svensson sa och nekade hela skiten, och efter en jävla massa bråk med polis och med hjälp av min advokat ( ja, jag har en advokat ) så fick jag ett år efter händelsen bekräftat att dom ger upp.
Btw så kostade min advokat staten över 4000 spänn. Haters gonna hate! ;)
Hej ! Någon som vet om man måste ha backspeglar på en moppe? Om man måste! Måste man ha båda elr bara vänstra elr högra? Om man måste, Och man kör utan stoppar polisen en då?
Mvh JoHaN
Tack! glömmde nämna att jag körde 30 ;)
Jag är tillbacks! Föräldrar som nt vill vara lite olagliga -_- så ställer några frågor till!
Höjningssats ? Är det olagligt att montera?
Ny bakkåpa utan b*gläpp?
Nya blinkers bak?
tack för snabba svar! Vill beställa idag! :) Mvh johan
Tjena! Sålde moppen för ungefär två månader sen och idag så ringde farsan till min farsa och sa att den inte funkar och inte går rent utan den dör när den blir varm. Så min fråga blir. Kan han kräva att få tillbaka sin pengar och jag får tillbaka min moped? Tack på förhand :)
Nej.
nej verkligen inte! inte en chans. särskilt inte efter 2 månader. har han använt mopeden och kommer tillbaks efter så lång tid så är du inte skyldig att ta tillbaks den.
du har ju inte en aning vad han har gjort med mopeden sen han köpte den, och det spelar egentligen ingen roll om han köpte den igår eller för 2 år sedan, var den funktionsduglig och kontrollerad av båda parterna och du inte undanhållit någonting vid försäljning så är det hellugnt!
om han skulle hota med polisanmälan(som många av denna sortens människor gör vid ett sådant tillfälle) så säg åt honom att göra det, du har inte gjort något olagligt. Sen så kan du säga åt honom att vill han ha en problemfri moped i nyskick med garanti så får han köpa sig en ny moped. :)