Ursprungligen postat av
webbe
En sak jag stör mig smått på är att alla verkar använda uttrycket "toffla(r)". Jag umgås till 90% med kompisarna i skolan och sitter även fem av sju dagar hemma och spelar med dem, är iväg med dem o.s.v. Jag träffar tjejen två gånger i veckan och bara jag stannar för att säga godmorgon och ge henne en kram så är jag "toffel" och de "pallar inte med mig" hela tiden. Det verkar ha blivit så pass utbrett att kalla folk det att det används för ofta enligt mig.
Dock förstår jag er poäng, det finns killar med flickvänner och sen finns det killar som tofflar. Jag tofflade i mitt förra förhållande, när jag berättade att det var slut blev alla killarna överlyckliga och sa att jag inte var "toffel nummer ett" mer. Jag försöker att inte toffla mig och enligt mig lyckas jag mycket bra, dock blir jag ändå kallad för det bara för att jag umgås med min flickvän som för övrigt var en väldigt god vän till mig innan.
Poängen med det jag skriver är: Tänk på att era polare kanske inte alltid vill umgås utan kanske hellre umgås med sina flickvänner. Det betyder inte att de tofflar. Dock kan jag förstå er om de ändrar sig i sista stund eller liknande eller alltid träffar sina flickvänner. Men bara för att de är upptagna med sina flickvänner ofta (även sällan) betyder inte att de tofflar.
Förlåt, ville bara skriva av mig. Det roliga är att de enda som säger att man alltid tofflar är de som aldrig haft ett förhållande. Alla andra verkar förstår, jag påstår inte att ni är "forever alone" men ni kanske borde tänka på vad ni säger. :rolling: