Nej, jag vet flera som inte har nåt pass, men då är ju egentligen den enda som kan intyga vem man är ens föräldrar :S
Utskriftsvy
Istället för att lägga ~50k på en resa till Thailand/Grekland eller vart man nu vill åka i en vecka o ha kul per år så är det bättre att spara pengar i 4 år och ha roligt i 4 år med en ny bil! :)
Så tycker jag iallafall.
Att man fortfarande e sjuk å försöker lösa denna gåta: Det var en kille som fick låna 50 kr av mamma och 50 kr av pappa. Han köpte en tröja för 97 kr, han fick tillbaka 3 kr. Han gav 1 kr till mamma och en 1 kr till pappa. Då var han bara skyldig dom 49 kr. 49 + 49 = 98. Han hade bara 1 kr kvar, vad hände med sista kronan?
98+1 är förvisso 99, men addition är felaktigt räknesätt då det istället är subtraktion som ska användas: 98-1=97, dvs. det som skjortan kostade. 2 kronor betalade du tillbaka till föräldrarna (98), och en behöll du själv, alltså har skjortan kostat 97 kr, och du har lånat 98 kr (2 x 49).
Äckliga jävla fuckocp
Bara jag som inte kom in på mnf igår kväll/natt?
Dagens blir nog att jag har en filosofiuppsats att skriva tills på torsdag och att jag verkligen inte har nån motivation...