haha menar det ;) kör 4770 CF :shy:
Utskriftsvy
Tjena !
ska få en Tv i julklapp är det tänkt (a)
och så ska jag koppla in tv;n som datorskärm.. frågan är vad jag ska välja ? 32'' eller 42'' har sett folk som har 32''. och det ser grymt stort ut , men dugligt !
men hittade en 42'' (kampanjpris) så priset var lika som för 32''.. jag undrar om det kommer bli helt fel med 42'' skärm ? kommer det bli helt cp när man spelar med så stor skärm? ge tips !
:)
ah najs! men vi får se , ska fundera mer på tv..
då jag har dålig syn, sen typ 4 meter till väggen där tv;n är tänkt att ska sitta så blir det nog svårt med 22 :/
tänkte mest på att man vill se vad som händer på tv på kvällen :)
HIS HD6850 eller Gainward GTX460, vilket är bäst egentligen?
Båda har 256bits bussbredd och 1GB Minne.
HD:t har högre Klockhastighet på 775Mhz mot 460:s 700Mhz, Och 460:t har OpenGL 4.0 och HD:t 3.2.
Klockfrekvensen ligger 400 Mhz högre på HD:t(4Ghz).
Försök att hitta tester av respektive grafikkort gjorda av relativt oberoende sidor såsom TomsHardware och Sweclockers. Där ska du kunna hitta resultat i form av grafer där du även kan jämföra olika kort.
Jag skulle säga HD-kortet just för att det är nyare, men inte säkert att ett 6850 är bättre än ett GTX460, kolla upp det! :)
GTX460 är menat att jämnföras med ett 6870 , det med klockfrekvenserna spelar ngen roll då du kan överklocka, det som är intressant är vad den stödjer för funktioner så som OpenGL osv. och minnet så jag skulle köpa ett gainward gtx460 om jag var du
edit: om du går in på sweclockers.se så hittar du en massa tester där de jämnförs mm.
edit igen: http://www.sweclockers.com/nyhet/129...radeon-hd-6800 där kan du kolla ;)
Vilket är det bästa grafikkortet man får för 1000-2000?
Är det möjligt att koppla in basslådan från datan in i bilen?
tjenare, någon här som vet hur man klockar en processor? då jag har en AMD athlon x2 4400 eller 4200 kommer inte ihåg. men processorn ligger på 2,2ghz. och efter jul ska jag nog köpa nytt grafikkort på 1gb och ram på 4gb. Så undrar hur jag gör för att klocka :)
Köpte en samsung syncmaster bx2350 idag! :) LED, hdmi + vanligt uttag, osv osv, värsta gaming skärmen enligt mediamarkt iaf. Nån som vet om dom har rätt?;)
Hittade också z5500 för 1800 där, blir att köpa så fort man får lite pengar!
Förstår ju att den inte är bäst, men bästa dom hade. Alltså borde den iaf vara bland dom bättre, snarare det jag undrade :)
tn-skärmar i 2000 kr-klassen är inte "bland dom bättre" heller :) den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=580584 eller den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=390863 , så börjar man komma över billighetsskiktet och över till hyfsade saker
tn? och sen gick den på 2800, tror de va nedsatt också.. dyrare en den andra du länka alltså :) och den andra hade ju inte hdmi utgång heller ;)
Däremot verka den första desto bättre, 1920x1200, dom andra 24'' brukar ju ha 1920x1080, samma som 23''arna. Då blir det ju som ett på höjden elr bredden när man spelar?
aja struntsamma, inte den bästa då men den duger helt klart ett tag :) snygg o platt också, passade in bra :)
Nu är det så att jag inte har haft någon intresse för dator på ett bra tag! Massor av nya saker har ju kommit som sagt.
Behöver en ny processor till min dator som använder sig utav ett Am2+ moderkort och det ända jag hittar är AM3 processorer. Vad jag har hört och läst lite om så ska det passa?
Hoppas man får några vettiga svar :)
tja alla! min dator har börjat bli konstig nu problemet är när jag kollar film, spelar eller sitter här på internet så går den tillbaks till skrivbordet :S
vet någon vad som kan vara fel har testat med virus sökning inget sånt :( så vad kan det då vara?!
de tekniska detaljerna kan jag inte, men i stort sett alla proffsskärmar använder ips. tn är den billiga tekniken som medför en del tråkigheter som dåliga betraktningsvinklar, onaturlig färgåtergivning, backlight bleeding (vet inte om det gäller även ips) osv osv.
http://en.wikipedia.org/wiki/LCD#Act...x_technologies
Endel Eizoskärmar har väl S-PVA med?