Jag har kenda enduro dubb på så ;)
Utskriftsvy
Testade snöspår för första gången förra vintern när vi var på Haninge och träna, så var det uppdelat. Alltså 30 minuter stora och 30 minuter små på banan.
Spåret skulle ta drygt 25 minuter enligt motionärerna som brukade åka där. Vi kom väl drygt halva på 50 minuter, då gav vi upp och tog bilvägen tillbaka.
Aldrig mer säger ja, håller mig till bana haha :D
Finns det någon quad/atv -tråd? Köpte mig en schleten yfz 450 -06 idag :)
hahahaha! låter som folk som kommer och tränar på vårat spår, min tränare säger "men det är lätt, du tar det på 25 min om du ligger i, fasth tar det på 18, men han kör nog lite fortare än dig" och sen när dom rullar in i depån en timme senare brukar dom lova att aldrig mer komma tbx xd
Haha körde tävlingen idag som var lika med första körningen i snö........ slutade med att jag bryter efter ett varav med tid på 1.23.34 haha drog omkull i en backe som va åt helvete. Brant som fan, jävla massa snö och hala stenar man skulle över högst upp i krönet.... på 10 försöket kom jag upp. Men jag hade inte räknat med bra resultat tog det som en lek till träning :)
Haha, jadu. Det där var nog första gången för oss att köra snöspår. Kanske var någon som hade kört förut :)
Har kört enduro på sommarn, det är ju inga problem, men snö? fyfan :D
Men, det är samtidigt bra träning, så blir väl antagligen fler körningar i snöspår i vinter :( :D
min yzf 450 -09:) http://images5.bilddagboken.se/80/_u...1267560461.jpg
husqvarna TE 300(250 från början)-05, med ombyggt elsystem för kåsalyse(får med xenon lyse som är byggt för den, och finns uttag för hjälmlyse där med), acrapovic system, lv-reggad blinkers och hela köret hänger med, ombyggdförgasare för ett antal tusen osv, gått 115 timmar som 300, och toppen är helt nyrenoverad för 50 timmar sen, sveriges näst äldsta licenserade förare som äger den, han är 74 :p
och får den för 25k så är jävligt nöjd :)
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._1710389_n.jpg
sugig bild men ah, så ser den ut,platsen är skabbig som fan men maskinellt är den perfekt skick. xenonlyset sitter på nu :) ska dock plocka av det imorn och ta ut den på en tur!
okej :) jag skulle rekomendera husqvarna, jävligt bra cyklar för pengarna faktiskt!
tror inte det blir så mkt mörkerkörning, men om det blir så ska jag nog försöka låna :)
Hoppas det blir åkning under veckan på isen och prova isdäcken! :)
Dock verkar det komma så jäkla mycket snö nu..
Film vill vi ha :D
EDIT: Va och körde på en åker med en polare igår :) Körde ca 5 varv sen va det kallt om tårna (har försmå stövlar) så gick vi in hos hans mormor i ca 15min för att värma oss, kom ut och hans startade inte igen :lol: Så då fick morsan hämta oss med släp :beer:
HEEEJ! Nu är det så att jag är lite intresserad av att hänga på en 125 motor till sommaren på min TZR, och jag undrar om det finns någon crossmotor som passar rakt på? Eller om det finns någon som passar näst intill? Vore evigt tacksam om nån kunnig jävel kunde ge mig lite fakta om någon motor, jag är även kass på att söka på datorn då jag inte är speciellt insatt i detta med datorer, hehe. Kan en YZ 125 motor passa rakt på?
MVH TarZan