någon som har en färdig uppsats om vårat solsystems planeter? (från merkurius till pluto)
Ska vara klart till imorn men är så jävla tråkigt :( har även muntligt prov om skillnader på buddhism/hinduism som jag måste klara för o få vg..
Utskriftsvy
någon som har en färdig uppsats om vårat solsystems planeter? (från merkurius till pluto)
Ska vara klart till imorn men är så jävla tråkigt :( har även muntligt prov om skillnader på buddhism/hinduism som jag måste klara för o få vg..
Fick höra att en jag känner som tog studenten nyligen gick ut med 45 MVG:n, han hade valt massvis med extrakurser och fått MVG i allt tror jag. Han ska in på nån kemirelaterat på Chalmers i höst, helt sjukt haha..
Vad är intressant om umeå?
Jag bor där men tycker inte de finns något att göra som turist. Kanske någon vet här om de finns nå "fränt" med ume? ;)
Fick MVG i Ma C, mitt enda MVG. Resten är VG varav ett G..
Åh, behöver hjälp med en uppgift!
12.5g fast kalciumklorid hälldes ner i en mätkolv. Vatten tillsattes tills lösningens volym blev 0.500 dm3 (liter). Beräkna lösningens koncentration.
Guld värt!
Ska ha en kompletteringsuppgift till matte B imorgon som skulle handla om andragradsekvationer, mer vet jag inte. Tips på vad jag bör plugga in?
pq-formlen är väl en jävla fördel
Detta sitter sen innan. Tänkte om det fanns något annat man bör kunna när man kommer till parabeln i grafen, typ hur man räknar ut vertex och intercept. Lärde mig det i onödan vilket som, var i stort bara räta linjer med i kompletteringen.
Ni som har skrivit det sista arbetet i Matte D, alltså den stora uppgiften eller vad skiten heter, vad är bra att ta med i den? Hur ska analys osv se ut?
Fick G+ på min flash hemsida samt kursen för att hon personligen inte gillade den, men hade uppnått målen för t.om. MVG.. FML
Jag fick ett VG i Engelska A iallafall. Gick ju rakt igenom kursen med idel VG/MVG-resultat med klantade till det på nationella med en dålig dag. Läraren tyckte dock "att jag visat kvalitéer" och var värd ett VG. Jag är glad.
Själv fick jag MVG i Engelska A, kändes gött. Skrev MVG på alla prov, VG på vissa grejer samt VG+ på nationella. Sen i matte fick jag VG, Svenska VG, Naturkunskap A VG, Datorkunskap VG, Energi VG, Underhåll VG, Verkstad VG, Idrott VG (ska dock fixa mvg till nästa termin)
Allt jag vet än så länge (går energiprogrammet)
http://img197.imageshack.us/img197/162/20110609103.jpg
Hjälp mig.... :sad:
tänk såhär. hur mycket lägesenergi hade den när den var längst upp (mgh)? hur mycket rörelseenergi har den när den kommer ner ((mv^2)/2)? hur mycket har "försvunnit" aka gått åt till friktion?
har 4 svenska uppsatser som ska va inne imorn :'( i'm fucking screwed. hehe, har mvg om jag lämnar in allt, men har ig atm då jag inte lämnat in ngt :(
fick dock 9,875 på NP eng A så där är jag fett nöjd :wub:
Någon som varit med om att "tenta" upp ett ämne som dom tidigare fått IG på? Ska nämligen göra det nästa termin, fick IG i kemi A. Vet inte hur det kommer gå till riktigt, får läsa på Resurscentrum och hemma typ. Är det något slags slutprov sen? Hur lång tid brukar det ta?
Förstår inte riktigt hur jag tänkte igår... självklart är de så.. har räknat så på ex en släde som åker från en 10 meters backe, sen ska man räkna ut vilken hastighet den har där nere.
Var sjukt stressad igår över provet jag hade idag :sad:
iaf, så blir de väl såhär,
mgh-(mv^2)/2=friktionsarbetet under 2.8 m :)
W_1=mgh=12.8*9,82*1,2=150.8352 J
W_2=mv^2/2 = 12.8*3.2^2/2=65.53600J
W_1 - W_2 = 85J
edit: ähhhvafan, såg nu att ett gäng redan hade svarat på skiten. Aja....
någon som gillar att räkna ut decimalutvecklingar? 22/7 kanske?
Fick reda på att fick MVG på byggteori (ARL). Riktigt enkel kurs iofs. Men glad ändå.
Kursen heter bara ARL.
http://i54.tinypic.com/24vl00x.png
Jaha, vad handlade den om då?
vilken regel är det man lägger ut först om man ska bygga en stående form ? :D:D borde du kunna om du har mvg =)