Någon som orkar nämna en film som liknar typ Johnny English, The A-team, Scorpion King, Losers, I Spy, Cop Out eller liknande. Alltså typ actionkomedi.
Utskriftsvy
Någon som orkar nämna en film som liknar typ Johnny English, The A-team, Scorpion King, Losers, I Spy, Cop Out eller liknande. Alltså typ actionkomedi.
5 filmer i helgen med polarna + brudar
Warehouse nånting
Whitechicks
Insideman(GRYM)
Scary movie
Fullt hus igen (tråkig)
Insideman är starkt rekommenderad :)
Finns också "Cop Out", inte lika bra som "The Other Guys", men skrattade en del i den också. Det är guld när Tracy Morgan förhör en kille med klassiska filmcitat!
Edit: Såg precis "Gone Baby Gone", den var väl helt ok, men inte ens i närheten av boken. Ger filmen 3/5 och boken får solklara 5/5.
Rekommenderar verkligen boken för de som pallar, en av de bästa jag läst på sistone. Riktigt bra thriller, smart och intressant rakt igenom.
Likadant med "Patient 67" (Shutter Island) där boken också är grymt mycket bättre, båda är skrivna av Dennis Lehane.
Action och Komedi filmer som är bra?????
Såg Accepted nyss. En utav många de senaste dygnen dock. Men den var i alla fall otroligt underhållande. Jävligt skoj, bra handling, sköna skådisar osv. Handlar om ett par ungdomar som inte kom in på Collage och beslutade sig istället för att öppna ett eget.
Den var skön :D
Vill ha lite tips på filmer som handlar lite om den amerikanska militären.
Typ som The Hurt Locker, A-team och Iron man.
Förstår ni hur jag menar?
Såg Dear John för ett tag sen, funderar på tanka den för kan inte minnas hur den var. Någon som sett den?
Sen så tar jag gärna emot tips på lite "djupare" filmer. :)
Mr. Nobody
Jekyll + Hyde
Shutter Island
Inception
Requiem For a Dream
The Greatest
The Last Song
Remember Me (Som Molle sa)
My Name Is Khan (Den ska du se!)
Remember Me ska du se själv. Att se den när man är två förstör bara tänkandet enligt mig. Den är ruskigt jävla bra. Blev förvånad över att Pattinson kunde spela så bra som han gjorde, vilket fick mig att ändra uppfattning helt om honom efteråt. Att sedan Pirice Brosnan med är med är skoj, enligt mig i alla fall.
Remember Me
The last song
My Name Is Khan
Ovanstående tyckte jag verkligen verka vara värda att se, efter att ha sett trailern. Dem andra verka för läskiga, eller konstiga, psykiska mm :P
Ok, får väll se den själv då, har du nåt tips på nån film man kan se tillsammans me någon då? Du verkar ha sett lite film, tack!
edit- inception har jag sett, och the greatest är jag tveksam till
Kollar en hel del filmer ja :)
The Greatest är värd att se. Jag tankade hem den och sedan blev den liggandes pga att jag inte orkade se den. Men när jag väl gjorde det blev jag väldigt förvånad över hur pass bra den var.
När du talar om att se tillsammans med någon så undrar jag i nästa svep vad för sorts film du är ute efter. Är det med någon tjej eller med killpolarna? Vad har du förövrigt för smak av filmer?
Ser inte så mycket film, mer än de som visas på tv, eller om man får någon från nån polare :) Så ja, när jag var liten/mindre gillade jag action biljakter o sånt där. Men nu har jag fått för mig att de gärna får vara någon tanke bakom filmen, eller nåt. Fast gillar fortf. Italian job, oceans 11 och såna. Inception va svin bra, om de kanske hjälper nåt. Det är med tjej .
Action:
Phone Booth
Leon
Blood Diamond
B13
22 Bullets
Salt
The Town
Spy Game
Knight And Day
Taken
The A-team
Losers
Welcome To The Jungle
Walking Tall (ettan endast)
Bridge to Nowhere
Thriller:
Book Of Eli
Enemy Of the State
Disturbia
Passion Of the Christ
I Am Legend
Exorcism of Emily Rose
Prey
Black Water
Highwayman
Hannibal-serien
Predators
Das Experiment
Die Welle
Da Vinci-Koden
Änglar och Demoner
Devil
Drama:
License to Kill
Crash
Revolutinary Road
Ladder 49
Notebook
The Reader
Blow
Red (Även kallad Redemption)
Wild Child
Inhale
Into The Wild
Leo
Tears of the Sun
Där har du några filmer jag kan komma på som är rätt bra. Hoppas inte du sett alldeles för många. Vissa passar väl inte alla tjejer eller är mysfilmer direkt, men du hittar nog något :D
Tips på riktigt bra skräckfilmer? Såna som man verkligen får kalla kårar av alltså, skadar även inte om de är lite psykologiska! Snabba svar uppskattas :)
inte nå bras tips men the hills have eyes är rätt bram vet dock inte om man tappar andan av den, paranormal activity var lite läskig första gången :)
Vilken är eran favoritfilm just nu?
Ska göra det svårt för er också. Ni får bara välja EN film.
Kan ni inte välja, skriv då inte :)
Year One! Riktigt rolig film enligt mig. :)
http://www.imdb.com/title/tt1045778/
http://www.nypress.com/imgs/hed/art19986.jpg
Min absoluta favoritfilm just nu är en film där det citatet jag har i min signatur nämns.
Vet ni vilken?
Har sett två riktigt bra filmer nu nyligen, de hamnar verkligen bland favoriterna.
The Sorcere's Apprentice och Dear John
Om några filmer är sevärda, så är dom det. Helt klart.
Kommisarie Späck är lite onödig, men rätt skön :P