haha gör de! skulle fan va gott nu :)
Utskriftsvy
Fasen va tråkigt jag har!! nån som har ett bra tips vad jag kan göra ve datan? INTE RUNKA!!!
Moppe är kul om dom vill gå:sad1: Kan dra min moppehistoria. Har fett tråkit:P
Första suget efter moppe kom vid 13 års åldern. Jag kollade runt på blocket men jag kunde inte bestämma mig vad jag skulle ha. Kollade bland annat på: Yamaha dt, yamaha dtr, suzuki k50, Rieju Drac och derbi senda. När jag blev 14 år så sa en polare om jag ville köpa hans k50. Visst sa jag. En nyrenoverad k50 fin som fan va den. köpte den för 5500kr. Stolt som man var för första moppen började man köra lite olagligt på vägar och så vidare. En dag ringde telefonen och så var det min polare som hade satt dit en 5,5 cylinder på den.(moppen stog hemma hos honom). Tog bussen hem till honom och jag skulle tästa hur den gick. Bööööö.... Efter 10 meter. Tängte va fan nu då. Skulle kicka igång den igen men kicken att som gjutet. Vi plocka ner cylinder och såg att kolven hade pajat och små kolvdelar som hade fasnat i veven. Kuuuul. Klöv motorn efter ett tag och där låg moppen i två månader i delar utan att nån av hos hade rört den. Sen började det dra sig ihopp att bli 15 och jag ville få igång den. Ringde morfar och undra om han ville hjälpa mig med moppen. Visst sa han, och lagom tills man fylde 15 så var moppen igång igen. Moppen rulla på sen blev det vinter och stälde in den. Efter några dagar så gick jag ut till moppen och skulle starta den men den gick inte igång. Kolla i tanken. TOMT. Va i helvete. Jag tanka ju fullt innan jag ställde in den. Kom fram till att det var hål i tanken. Jippie. Fråga farsan om han kunde ta den till jobbet och svetsa. Det gjorde han. Sen började det dra sig mot våren och moppe var i farten igen..... Ett tag. Gaswirjen gick av. Då var det bara att puttra hemåt hållandes i wirjen. Efter några dagar så gick jag in i en mopedbutik och köpte en gaswire. Men köpte fel wire. Gick tillbaka och skulle köpa rätt wire men han hade ingen inne så jag fick bäställa en. Tog två veckor att få fram en liten jävla gaswire. Sen när den skulle på så var det gängpaj på alla skruvar vid gashandtaget. Fick fan inte loss skiten. Inte mina polare häller. Morfar kom till rädning och fick loss skruvarna men det var ett helvete sa han. Åter igen ut på vägen och moppen gick. Efter ett tag så åkte jag och svempa (här på fourmet) inne vid stan. Åkte runt och hade allmänt tråkit. Då såg vi en "skum" volvo som åkte sakta och sådär så man misstänker något. Vi drog igenom en liten skogsdunge och kom ut på en liten parkering, och då kommer en till volvo. Vi drog tillbaka egenom skogsdungen igen men då stanade vi för att pinka. Och när jag vände mig om så kommer en snubbe och ber om våra nycklar. Yey, en snut. Lite vanliga frågor som vanligt hur snabbt dom går och om dom är trimmade. Min var som tur inte det men svempas var det. Dom fick upp min i 45 km/h. Den är grön säjer han. Svempas kom du upp i 66 km/h. Då var den Dracen borta i ca:4 månader. Sen efter ett tag så var det dags igen med moppen igen. Nu var det ett hål i avgasröret. Lät som fan. Köpte ny dämp men...Avgasmutter hade rostat igen. Fick göra en skåra i så man kunde knaka av den. Det gick men fick ta till en rörtång också. Så då var man tvungen att köpa ny mutter också. Allt det där tog två månader.:huh: Sen gick moppen som den skulle. Sen var det dags att sälja den. La ut den på blocket men ingen ville köpa. Då undra svempa om vi skulle byta moppe och lite pengar imellan viket vi gjorde. Blev äntligen av med k50 jippie och blev ägare till en drac:)
http://img153.imageshack.us/img153/6206/dscn3809c.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Nu i våras åkte jag hem till svempa och vi åkte med våra bytta moppar. Körde in till stan(bor där) efter tre dagar(söndag). Nästa dag var det skola. Starta moppen och det bara skrek om den. Va fan nu då och stog där som ett frågetecken. Körde en km sen stannde jag för jag våga inte köra mer med den. Kolla runt på moppen, lyssna var ljudet kom ifrån men fatta noll. Drog med den till skolan och fråga min polare om han kanske visste vad det var. Först visste han inte häller vad det var men sen frågade han om det var motorolja i den. Ja, sa jag. Jag fyllde på fullt för ett tag sen. Vi kollade endå om det var olja i den. Inte en droppe. Jaha. Vi frågade våran lärare om han kunde skjussa oss till en moppebutik för att köpa olja. Självklart sa han. Vi åkte och köpte olja och sen när vi kom till skolan så fyllde vi på. Inte ett skrikade ljud längre. Vi bara skratta efteråt:P Nästa dag åkte jag som vanligt till skolan. Sen vid 10 rasten så skulle min polare köra upp till en mack för att tanka min moppe. Han kände sig skyldig till det envis som han var. Jag stog och vänta men han kom aldrig. Sen ringde min lärare och undra vart jag var och sa att jag väntar på Danne. Då kan du vänta länga sa han. Kom upp så ska jag berätta. När jag kom upp sa läraren att danne stog vi macken med snuten. Helvete sa jag. Sen gick det en halvtimme så rinde polisen upp mig och ställde dom gamla vanliga frågona. Jag sa att den gjorde 60 men jag var helt 100 på att den var orginal. Lite misstängsam var han. Sen när vi hade pratat klart så var lektionen slut så jag sprang upp till macken och dom var kvar. Då fick jag se att det var samma snubbe som tog svempas moppe. Lite prat men dom tog in moppen på koll. Fick gå hem typ 4-5 km. Efter två veckor ringde en polis och sa att pluggen inte var rätt. Det var en skoterplugg som en besiktningsman hade satt dit när svempa besikta om den. Haha, kul. Efter en vecka så kunde jag komma och hämta moppen och ta den till en moppebutik så den skulle besiktas, Tog 5 veckor innan den var klar. Körde en vecka som en vanlig moppepojke. Veckan efter så skulle vi på klassresa till gotlan i 4 dagar. Kom hem på torsdagen vi 23.00 och 23.45 hör jag morsan skrika och springa om kring. Jag gick ut och undra var det var. Hon sa att moppen var stulen. FAN. Morsan såg allt och såg reg numret och ringde polisen. Har fortfarande inte fått tillbaka den men polisen vet vilka det är och dom ska in på förhör. Läs min tråd för mer.(Min gamle rieju drac som nu är stulen)
http://img517.imageshack.us/img517/8554/20100527299.jpg
Efter 5 veckor och inga framsteg så tröttna jag och gick och köpte en honda mt5 för 5300 kr. Trimmad, toppa 65 med ett jävla axx. Stotl över moppen var jag. Exakt en vecka senare skar den. Fick gå över en mil med den:( Hade en orginal cylinder hemma men den var rätt sliten och jag hade ingen kolv till den så jag köpte en nytt cylinder kit. Satte dit det men då låter den förjävligt. Typ knackar från cylindern. Har kollat egenomden tusen gånger och fattar fortfarande inte var det är. Nu i onsdags fick moppen ta en tur till morfar som ska kolla igenomden:)
http://img812.imageshack.us/img812/2098/20100717392.jpg
Hoppas ni kan läsa var det står:P
Haha.
Grattis till mig som fyller 18 idag woho party party!
Är jag under riskzonen Michél? :(
Jag är för random för att synas för honom :wub: Bara Rexxy som håller på :O
Godnatt grabbar, dags att börja ställa rätt dygnet. Eller vafan, det får vänta till nästa natt...
lol fan va tråkigt , varför är man uppe?