Ursprungligen postat av
Mrpalmer
Jo förhoppningsvis, ska bli förjävla kul nu när man snart får hem bilen ifrån lack att börja montera de.. Tur iaf att man har en farsa som hjälper till med allt och lite till som har grymt bra kontakter för just mitt mål! :)
Kan ju berätta hela historian:
En kille i bollnäs som sålde bilen, riktig jävla snorvalp som sålde bilen så han skulle ha råd att betala skatten på sin Bmw 335 diesel som han FÅTT av sin far. B ilen är en -97 och han ville ha 15 tusen för den. Den hade endast gått 9500mil. Nåväl, pappa ringer och vi bestämmer oss för att åka upp dit. Felet med bilen är att enligt honom går inte backen i. Hmm, typiskt Saab fel som är jävligt billigt att laga för oss, pappa prutar ner den på vägen upp via telefon till 8500kr. Vi kommer dit och träffar honom, han ser ut att ha bott i ett solarium och var allmänt efterbliven. Min brorsa följde även med upp och jag och farsan åker ut och provkör den. Vilket jävla as, blir riktigt besviken då vi märker att 5an inte går i och att bärarmarna ifram är helt jävla sopslut, skakar och har sig och usch ja fyfan. Men den gick jävla bra i motorn så farsan åker tillbaka dit till honom och dampar sönder: Vi sätter oss för i helvete inte och åker 42 mil tur och retur för att de är kul en sån här måndag kväll, vi förväntade att bilen skulle vara i de skick du sa i telefon men de är den verkligen inte. Pappa berättade hur de låt till och var flyförbannad, jag besviken som ett as. Han säger: Oj ja de visste jag inte.. såg ut som ett jävla frågetecken.
Farsan säger: du får 4.500kr och då ska vi ha med 16 tums bbs vinterdäcken också. Han säger mer eller mindre: Dra åt helvete. Pappa säger: vi åker och käkar så får du tänka över vårt bud och ringa upp sen. Han säger: ah men släpper den inte för den summan men jag ringer snart.
20 minuter senare ringer fittungen, 5000kr ska jag ha och då ska ni komma hit nu med pengarna i handen och hämta bilhelvetet. Pappa säger, nej då blir de ingen affär. Då SKRIKER han: MEN KOM HIT OCH HÄMTA BILHELVETET för 4.500kr.
5 minuter senare är vi där, 4,5k fattigare och en bil rikare. ;) Nu är allt de åtgärdat och den går så jävla fint! Helt underbar bil :)
De som jag just nu kommer på är gjort är en jävla massa, och totalt med bil, reservdelarna (låda, bärarmar etc), "styling", sänkning, ljud samt lack har jag lagt ner strax över 30 tusen... :)