Ursprungligen postat av
webbe
Jag måste säga som Tobbe94. Att du skulle så ihjäl den som blev ihop med henne när du gjorde slut låter inte alls bra. Att du var svartsjuk är synd, det har jag också varit och är (ibland) fortfarande. Att hon säger att hon hellre vill leva än att ha ett förhållande betyder antagligen att du gjorde någonting dåligt när du gjorde slut eller? Stort gräl p.g.a. svartsjuka? Been there done that så att säga, försök att prata ut det istället. Vissa gräl kan sluta illa och till och med med att man gör slut, det kan jag förstå.
Pratade ni ut om det eller var det typ bara.. slut? Jag har nästan bett min (ex)flickvän att dra åt helvete och att jag aldrig vill se henne men ångrat mig i sista stund. Jag vet hur lätt det är att bli förbannad. Men du måste för fan kunna vara en man och be om ursäkt om du verkligen ångrar dig. Om du inte ångrar dig ser jag inte vad problemet är, du dumpade henne och ångrar dig inte. Vi kan inte riktigt hjälpa dig om du inte säger vad problemet är. Jag vet att du antagligen ville skriva av dig, det har jag gjort många gånger här faktiskt men om du vill ha tips/råd så får du vara mer precis.
Mitt tips, trots allt, är att låta henne vara, om du verkligen älskar henne måste du prata med henne och få henne att ta dig tillbaka och faktiskt lösa problemen eller så måste du låta henne gå. Bli inte en galen expojkvän, det slutar aldrig bra. Jag förstår att du är svartsjuk o.s.v. men låt henne gå, eller försök få henne tillbaka. Kör inte på taktiken att "kan inte jag få henne ska fan ingen annan ha henne heller". Snälla. Sen måste jag säga att jag inte menade att du bara kan "få henne att ta dig tillbaka" utan vidare utan du måste prata om ert (f.d.) förhållande och vad ni kan fixa, för det låter som att det inte var så bra egentligen på dig?
Klockan är mycket och jag borde plugga inför tentan imorgon och därför är jag trött och mitt svar blir eventuellt flummigt. Flickvännen är i duschen just nu så jag smyger in på moppenet istället. :huhu:
Jag håller med dig helt och håller Tobbe, bra sagt.