Det är första gången jag har åkt fast ja. Och jag var trevlig mot poliserna. :P
Utskriftsvy
Kan uppdatera lite.
Gjorde som The_svensson sa och nekade hela skiten, och efter en jävla massa bråk med polis och med hjälp av min advokat ( ja, jag har en advokat ) så fick jag ett år efter händelsen bekräftat att dom ger upp.
Btw så kostade min advokat staten över 4000 spänn. Haters gonna hate! ;)
Hej ! Någon som vet om man måste ha backspeglar på en moppe? Om man måste! Måste man ha båda elr bara vänstra elr högra? Om man måste, Och man kör utan stoppar polisen en då?
Mvh JoHaN
Tack! glömmde nämna att jag körde 30 ;)
Jag är tillbacks! Föräldrar som nt vill vara lite olagliga -_- så ställer några frågor till!
Höjningssats ? Är det olagligt att montera?
Ny bakkåpa utan b*gläpp?
Nya blinkers bak?
tack för snabba svar! Vill beställa idag! :) Mvh johan
Tjena! Sålde moppen för ungefär två månader sen och idag så ringde farsan till min farsa och sa att den inte funkar och inte går rent utan den dör när den blir varm. Så min fråga blir. Kan han kräva att få tillbaka sin pengar och jag får tillbaka min moped? Tack på förhand :)
Nej.
nej verkligen inte! inte en chans. särskilt inte efter 2 månader. har han använt mopeden och kommer tillbaks efter så lång tid så är du inte skyldig att ta tillbaks den.
du har ju inte en aning vad han har gjort med mopeden sen han köpte den, och det spelar egentligen ingen roll om han köpte den igår eller för 2 år sedan, var den funktionsduglig och kontrollerad av båda parterna och du inte undanhållit någonting vid försäljning så är det hellugnt!
om han skulle hota med polisanmälan(som många av denna sortens människor gör vid ett sådant tillfälle) så säg åt honom att göra det, du har inte gjort något olagligt. Sen så kan du säga åt honom att vill han ha en problemfri moped i nyskick med garanti så får han köpa sig en ny moped. :)