Njaa, inte så mycket, blev typ ett varv runt med repor bara för däcket spann när jag backade ut. Men fälgen var skadad innan sen tidigare ägare som tur var. Men får nog bli fälg doktorn snart :)
gjort världens ful lagning på skååådan! Trösklarna och bakskärmarna hade rostat som fan, gick o hugga hål i tröskeln. så slipade lite lätt och la en fet kaka med spackel! samt spacklade igen springan mellan flaken o tröskeln! Blir dock snyggt som fan, men rosten lär krypa fram snart igen. :) kan komma med bild sen haha
Kommer en beg. spridare på posten på onsdag, 150kr med frakt. Är de inte det som är problemet tar jag fan och eldar upp biljäveln!
Ni är la ändå inte seriösa med att ni spacklade igen stora rosthål? Ränka med 2 månader sen kommer de va värre än första gången.
En rostfri dörr till 940 får du ju för 200kr dessutom...
Varför inte göra de riktigt med en gång?
Någon SAAB nisse här inne som håller koll på hur servicerna är på Saab 93 SS 03?
Bilen fick en service precis innan 11000 mil. Antar att det är den stora servicen?
Nu lyser servicelampan igen glömde dem och nollställa den kanske? Har för mig att att nästa service är vid 14000 mil. Den har gått 12xxxx.
Men du ska ju ändå lacka om den spacklade dörren, då är det ju bättre att köpa t.ex. ex rostfri vit dörr och lackera om den istället.. Eller?
Va hos lackfirman idag, beställde tid till 540in den 5/9. Blir omlack på motorhuv, stötfångare fram (stenskott), båda vänster dörrarna (pga dörruppslag), vänstra tröskeln (riktning+lack domkraft som slant) och bagageluckan. 11k inklusive moms. Frågan är dock om man inte också ska lacka om båda flyglarna fram och båda backspeglarna + stötfångare bak. Då blir ju bilen i 100% toppskick, utan ett minsta fel. Lär ju ändå inte kosta så många 1000 extra.?
Fick även AC'n påfylld idag på både 540in och morsans 545a :) Inte för att det behövdes, men ändå. I Veckan blir det påfyllning på 500E'n och 607an också :p
Edit: Någon som vet om wisco kopplingen sitter "fel" eller rätt gängad på 500E w124? Hur brukar det vara? Har nämligen plockat ned kylare osv, men fläkthelvetet sitter som berget :(
Ska bygga om bilen till en V90 så fort som ekonomin tillåter :) Sen ville jag inte slösa pengar på dörr( skulle gått på runt 700-1000, 1500 kr för en fin i min färgkod). Sen orkade jag inte flytta över elhissar osv :) Hur mycket kostade AC-påfyllningen? Sen får man väll inte enbart fylla på gas utan de måste väll också täta "gastanken"? Behöver fixa min AC någon dag men nu kommer ju hösten och vinter så då känns det mindre värt.
haha, funkar ett tag iallafall. :)
för det första, det är ingen volvo. För det andra, bilen skall säljas och vill inte lägga ner tid + pengar. Och det var inte dörren för den delen heller, var mellan tröskeln och flaket, vi kände inte för att åka till en bilskrot och skära ut plåt, sen svetsa på den skiten. Några stora hål var det heller inte. 2 månader, är det något du testat? Gjorde samma sak på flaket, insidan på skärmarna, där var det hål som 5 kronor. Gått nästan ett år, med varken nya hål eller rost.
ääh med den attityden kommer du ingen vart, klarar du inte felsöka en gammal volvo eller var det nu var, hur gör du då om du köper en skyline och den börjar misstända? säg den är trimmad med, kostar skjortan att lämna in på felsökning.
du kan se på mutterskallen om det är höger eller vänstergängat? visste du inte det? oftast är det så iaf! brukar vara ett spår i muttern, som på svetskopplingar tex? för att man inte ska blanda ihop acetylen och ozygen.
men iaf,tror din är gängad som vanligt
Nån som vet den största hemsidan för bilstyling?
Började byta baklucka idag, segt bara att jag måste flytta centrallåset, men men lite bondmeck så går nog de med!
Precis!
Kommer inte bli så jättesnyggt, men när kablarna går igenom gångjärnen på bakluckan till karossen, då går dom oftast av efter ett tag!
Så det blir lite special där, men det är skönt när allt funkar ibak.:)
Edit: Sen ska framskärmar, en dörr, och huven flyttas med, tror bilen kan bli ganska fin igen..:)
haha är du sugen? ;)
Ja, jag har spacklat några gånger o de börjar bubbla i lacken lika fort igen. Men ska du ändå sälja så är de ju skitsamma ;)
Det är en 300zxTT, lite annat än en gammal volvo med rödblock. Kunskapen saknas inte, bara orken.
Under tiden jag haft den har jag:
Bytt ena turbon(nissan tar 25k för detta i bara arbete)
Lackat om förardörr, bagagelucka, vinge, targa taken samt fronten.
Haft div elfel. som för svaga lampor, döda cylindrar vid 3 olika tillfällen, spänningsfall till intrumentering osvosv
Tidigare ägare har tattar meckat med allt, börjar man pilla med något hittar man bara fler fel. Därav attityden mot bilen.
Farsan börjat spåna på ny tjänstebil, kollat b.la. på jetta gt med 200hk med dsglåda.
Tycker de är riktigt fina faktist!
http://personbilar.volkswagen.se/sv/models/jetta.html
Svårt att säga på rak arm, kan ju va massa olika faktorer som spelar in och gör så att den spikar. Men du kan ju inte påstå att det är någon svårskruvad bil? Det är ju ingen ovanlig bil heller så att om man behöver hjälp finns det alltid någon annan som haft samma problem. Jag har en 740 tic själv faktiskt!
Skillnad med en bil som min, leta info och delar tar ju den mesta tiden. Trängre motorrum får man fan leta efter dessutom, tar ju också som fan på tålamodet.
http://www.aftonbladet.se/kampanj/vo...cle13282362.ab
Riktigt fult imo.
Igår:
Bifogad fil 5165
Idag:
Bifogad fil 5166
De tar sig :huhu:
Någon här som går forsonsprogramet? I sådant fall, vad hade ni som projektarbete i 3an? Börjar nämligen 3an om typ 2.5 veckor, och måste hitta på nått projekt. Det måste vara bil inriktat.
Funderar på att köpa mej någon rolig bil och göra projekt av den. Men vetefan..
Problemet är att utrymmet är alldeles för trångt och långt ned för att jag ska kunna se gängan :/
Bygg rallybil då, trimma, i med bur osv. och sen bara regga om den. ;)
Edit: :wub: ! http://www.garaget.org/?car=187506&image=1987195
3 bars komp på 3an o 4an -.- riva topp imon!