vilket rör har bäst efektkurva med en portad mhr 80cc, jag vill inte ha värsta hyper röret
vilket rör har bäst efektkurva med en portad mhr 80cc, jag vill inte ha värsta hyper röret
kan man köra det här röret med org. förgasare och org. cylinder till en Rieju Drac RR 02
http://twostroke.se/product.asp?product=11024
Tackar :D
Vilket avgassystem skulle passa bäst och ge bäst topp hastighet till en Derbi drd limited edition 08?
Ett Giannelli Enduro 2T eller Yasuni Crosss ML? :) Eller finns det något annat avgassystem i denna prisklass som är bättre?
/ Tobbe
Eller finns det något annat avgassystem i denna prisklass som är bättre?docjdscdvåkpdfvvdfvf
Sorry för dubbelpost ;)
Är det någon som vet hur detta röret är strypt? http://www.twostroke.se/product.asp?product=9249 :D
/ Tobbe
Tjena, är lite sugen på att köpa ett Metrakit SP rör till min Gilera Smt, fungerar röret bra till org 50cc/airsal 50cc? Undrar också hur bottendraget är, sitter idag på ett thrower, går att smyga runt på låga varv med det, går det med ett SP?
Har möjlighet att komma över ett metrakit thrower avgassystem till min Rieju Drac, funkar det bra med original cylinder och förgasare? eller måste jag byta annat också?
Hej, funderar på om man bör köpa en 70cc Metrakit handmade eller en 74cc barikit Cylinder.
Detta med att aluminium cylindrar är inte så bra för `dagligt bruk` hur mycket stämmer detta? Är de svåra att få igång eller vad är det? Som det är nu lutar det åt att köpa Metrakitet för livslängden. :)
Har en rieju rrx 06 orginal, funderar på att köpa ett avgassystem för en rimlig peng och sen strypa den så den är laglig! Hur går en strypt rrx? Någon som kan tipsa på något bra och relativt billigt avgassystem?
Är ute efter ett rör som inte låter så jävla mycket, utan ett mer diskret rör! ;)
Det är absolut ingen idé att göra det, kommer gå skit ett effektrör är byggt för att prestera på högre varv än ett original rör dom rören börjar jobba på mycket senare varv än original sen har du då inget botten och när effekten ska "kicka" in så har du ju en strypning där som förstör allt ;) , skulle rekomendera dig att borra eller ta bort pluggen helt i ditt original rör och byta munstycke så får du bättre accerlation :)
Hur bra går malossi mhr replica supermoto röret på en derbi senda 05 med 14-52 drevning.
Hej!
Har nyss fått på min Mk sp 70cc cylinder. När jag fyllde på vatten så börja det läcka lite runt cylinderfoten trots jag dragit muttrarna som håller det hela nere som fan. Med cylindern får man ju med cylinderfotspackningar av metall, jag använde den som gav minst komp (den tjockaste) men jag funderar om man bör sätta på lite packningsmassa att lösa det hela eller har någon annan haft detta problem? Tack för svar :)
gör faktist ett nytt rör så jäkla mycket som alla säger?
Bror ju på! Jämför du ett trimsystem med ett orginal eller?
Tyvärr är våra mopeder inte lika på något annat sätt än namnet och kanske färgerna då du har en 04 (?). Då antar jag att du har am6 motor och en helt annan ram så jag kan inte hjälpa dig mer än någon annan. Men jag säger som många har gjort innan mig. "Har du en am6 så sätt på ett tk. Har du en derbi så sätt på ett gianelli". Det stämmer faktiskt väldigt bra enligt vad jag har hört.
//Webbe