haha har precis hänt samma sak med min! Lyssnar på musik (Spotify) i skolan och batteriet håller kanske max 4-5 timmar... undra om det finns nå bättre batteri med längre batteritid att köpa?
batterier är en färskvara, de slits som allt annat, om inte mer. om ni köper ett originalbatteri kommer den hålla lika bra som när den var ny, köper ni ngn fetingversion om det finns så lär den hålla lite bättre än ny.
Åh, jag bara MÅSTE köpa Galaxy Nexus!!!
Sen jag gjorde uppdatering på S2an så kommer den en blå kant om jag scrollar på webben. Men endast om jag scrollar så långt åt vänster och höger som det bara går eller så långt upp eller ner. Ska det vara så?
Nu ska äntligen Instagram komma till Android. Man har påbörjat utvecklingen av appen.
Handlade julklappar idag till mig själv med min mor, så jag fick vilken lur jag ville och jag valde en iphone 4s 16gb så ja, för och nackdelar med den ?
ÄLSKA samsung!! Mina nya idoler :wub:
http://feber.se/android/art/231592/s...ger_t_apple_m/
sämsta ursäkten, två fel gör inte ett rätt. tyder mest på dålig fantasi tycker jag, apple kom ju "ur ingenting" på det så det finns ju inget som hindrar samsung att komma på något bättre, men ändå väljer de att plagiera, varför, jo för att apple är bäst helt enkelt.
Alla har sin egen åsikt, vissa tycker att Apple är bäst, vissa tycker att HTC är bäst o.s.v.
det spelar väl ingen roll hur det är eller inte, att andra plagierar är en dålig ursäkt för att själv göra det. skulle du börja våldta barn om tillräckligt många andra gjorde det?
eftersom du verkar vela lite om huruvida apple kopierade samsungs telefon på 1800-talet eller inte väljer jag att inte säga något om det...
edit: där kom den, och ja om nu apple kopierade samsung rakt av är det väl inte så snyggt... men det legitimerar fortfarande inte att fortsätta plagiera andras koncept...
förresten:
Citat:
Enligt nyhetsbloggen Appleinsider så stämmer emellertid inte Androidanvändarnas påståenden. Samsung F700 visades aldrig upp på Cebit 2006, utan nämndes endast av Samsung vid det tillfället.
Den första prototypen av Samsung F700 visades istället upp i februari 2007, en månad efter att Apple lanserat den första iPhonemodellen. Enligt flera medierapporter vid tidpunkten döptes Samsung F700 till ”Samsungs svar på iPhone”.
Fast, vad har det med att kopiera elektronik att göra förstår jag inte. Inte relevant på något sätt.
Bra, så då har vi konstaterat att iskräp är en kopia på f700:)
--
Nu något helt annat.
Har suttit och dregglat över (Google) Galaxy Nexus i flera dagar nu, http://www.katshing.se/mobiler/samsu...us-15000_25624
Blir utan tvekan min nästa mobil.
klart det är, att kopiera andras koncept är fult, att våldta barn är också fult. att många andra kopierar andras koncept ursäktar inte att man själv gör det, samma sak gäller våldtäkt av barn. ser du inte kopplingen kan jag bara beklaga.
eller inte, se mitt citat
så vem borde man lita på isåfall? samsung kanske, för de är ju inte partiska alls...? :doh:
ok då, då går vi ner några nivåer så att även du ska förstå. ser du kopplingen mellan att göra något fult och att göra något annat fult? tycker du det är okej att bete sig illa mot andra för att andra beter sig illa mot andra? om du tycker det undrar jag lite hur du tänker...
Tankade ner Androids senaste systemupdatering i fredags, funkar mycket bättre än det gammla, apparna har inte crashat lika ofta som på gammla osv, kan hittills inte ge den annat är ++++!
Altså jag bara undrar, Tror du apple är ett perfekt företag som aldrig har kopierat någon och beter sig som små änglar?
Du får det verkligen att låta så. Lätt att lägga skit på andra som du kanske vet.
Jag vet att samsung har tagit design från ipad, Men hade samsung inte gjort det så skulle dom ändå lyckas lika bra som dom gör nu är jag säker på.
alltså jag bara undrar, tycker du det är okej att bete sig fult för att många andra gör det?
och nej, inga företag är perfekta, men nu är det uppenbarligen så att apple har kommit med ett antal koncept som "vissa" företag har snott, exempelvis utseendet hos ios, utseendet hos ipad, microsoft har uppenbart snott mac osx' dock till windows 7 osv. när har jag förresten sagt att det är okej för apple att sno andras koncept (för det är det du menar med frågan)?
så på vilket sätt ursäktas då samsungs plagiat med att "det finns andra som också plagierar"?
hmm, om inte det här är "ta fel på-likt" så vet jag inte vad som är:
http://copyrightcommerceandculture.c...ple-iPhone.jpg
Detta säger allt. Förstår att samsung gör som dom gör.
Apple ger Samsung lista på hur de kan undvika stämningar
Främre yta som inte är svart
En övergripande design som inte är rektangulär och som inte har rundade hörn
Skärm som inte är centrerad på framsidan och som har framträdande ramar på sidan
Inga horisontella högtalare
Främre yta med framträdande dekorationer
Inga ramar på framsidan alls
För surfplattor ger Apple följande tips för att undvika stämningar:
En design som inte är rektangulär och som inte har rundade hörn
Tjocka ramar på framsidan istället för en tunn rand
En framsida som inte är helt platt
Profiler som inte är tunna
Belamrat utseende
Apple äger tydligen rätten på allt det där *host host krax krax*
Hur skulle mobiler se ut om det där gällde alla? Haha Lamt av apple.
Och ser du allvarligt inte skillnaden på dom där så kolla synen. skulle se skillnaden från 50 meters håll.