Goddagens.
Nu är det så att jag har ett jävligt jobbigt problem med min DT.
Allting började 1maj när en pinnbult gick av så jag blev tvungen att borra ur det som var kvar i cylnidern och då for även så gott som alla gängor. Jag skaffade en ny pinnbult och skruvade dit så gott det gick och sen monterade tillbaka cylindern. Jag kör med den så (med läkande topp) men nu idag blev den helt åt helvete, kan köra ca 5min (den är rumstemp när jag startar) men sen börjar den gå skit och tappar all ork och ca 30sek efter den tappar orken så bara dör den och går fan inte att få igång igen förrän när den blivit kall.
Skulle vara trevligt med hjälp :) Det underliga är att den gått att köra i snart två månader med läkande topp utan problem.
Det jag kollat på den är:
Tändstift - funkar
Topplockspackning - hel
Kolv och cylinder - hela
Cylinderfotspackning - hel
Avgaspackning - hel
Det började med att den som tjöt till varje gång bränslet antändes, men slår man av tändningen så låter det inte, och inte heller om man tar ut tändstiftet och lägger det mot toppen. Så då rullade jag igång den och den gick som den gjort i snart två månader nu ända fram till jag kört i 5min och då bara tappade den all ork och tog ca 30sek efter. (Gick att köra hur länge som helst tidigare utan problem)