dum fråga men, vilken cylinder lirar bäst med ett yasuni r2? kör just nu med borrad org cylle å 21mm fögge å hebo membran
dum fråga men, vilken cylinder lirar bäst med ett yasuni r2? kör just nu med borrad org cylle å 21mm fögge å hebo membran
Jag vet inte vad du är ute efter, lågvarvigt eller högvarvigt? Under- eller överliggande?
Då den har samma kurva som ett metrakit sp rör så skulle jag rekommendera en upper sport eller en midrace cylinder. Kanske airsal 80, barikit 74/80 m.m.
Vilken av dessa skulle vara bäst till gatubruk? Mhr80 (alltså modellen mellan replica och team), stage6 racing 80cc, airsal racing 80cc, athena 80cc alu racing, mk sp80 cc eller nån annan skön cylinder i 2000-3000kr klassen som funkar bra för gatbruk? :) Med pr eller liknande rör
Till d50bo alltså nya derbimotorn
Bara av ren nyfikenhet, finns det verkligen sp80cc? I övrigt så vet jag inte mycket mer om cylindrarna än att MHR80 ska vara bra. Jag har själv köpt mig en MHR80 portad. Om jag får hem hem skiten och den funkar så har jag en barikit 80cc. Intresserad förresten? :rolling:
http://www.gearparts24.de/zylinderki...0cc:a6024.html
Vet inte om tyskarna har svetsat ihop nåt eget men :P
Ni som kan de här nu, passar detta Mk på mitt?
http://www.moposport.fi:8080/workspa...mcode=871Y0631
eller
http://www.moposport.fi:8080/workspa...mcode=871B0331
Har en Aprilia rx - 04:a
eller vilken passar bättre eller vilket får man på med Modd om det behövs?
Skulle du läs beskrivningen skulle du se att det första röret är till yamaha tzr och aprilia rs (alltså kyykkyn som dom kallas i finland) http://www.serviceaprilia.com/public...050%20My06.jpg
Och det andra röret passar på din moppe, eventuellt nån liten modifikation vid ramfästet men det brukar vara väldigt lätt. Det passar i cylindern då det är till rieju och beta vilka båda har am6 motorer som också du har. :)
Förresten finns det et begagnat på motot.net om du vill slippa billigare undan! http://www.motot.net/talli/osat/id29764/
Eftersom jag kan finska flytande har jag läst igenom vad som står där, några där gnäller om hur mycket röret kostade från början och några andra frågar om killen vill byta mot <insert random trimrör> men han svarar med att de måste lägga rätt många tior emellan om det ska bli någonting.. Med andra ord finns röret fortfarande till salu! :)
I info så står det typ:
"Metrakit sp med kevlarljuddämpare
Nu säljer jag ett toppenrör som har gått maximalt 100km och i röret finns det inget sot alls. Röret är på bilden lite smutsigt. Ni kan föreslå att byta mot vilket rör som helst. :) "
Jag hjälper gärna till med finskan om det är så att det behövs nån gång :)
Yv betyder yksityisviesti alltså pm, personligt meddelande. Då skickar han säkert svar som pm på motot.net åt dig :)
Om du vill ha hjälp med finska så kan jag också hjälpa, är helt tvåspråkig :P
SP är ett fint rör, funkar bra med originalcylinder och ännu bättre om du nångång köper en 70cc :)
Blir så jag skall göra ett eget, när man faktist kan få ett rör som blir värre :)
Så lär mig sig lite mer också :)
Bifogad fil 6701
Fast gör int det riktigt som ett Hyper rör, annars går jag över till Cross Mode :)
hur mycket effekt skulle ett turbokit överliggande ge på min drac rr 03
-km/h
-axx
-om det är något ni vill tillägga om röret gör det
Vilken cylle ska jag köpa till sommaren som passar bra med röret ??
-70cc
-50cc
-och hur mycket effekt ger den cyllen ni valt (vill ej ha en värsting cylle för flera tusen)
-vill ej byta vev för har ej den kunskapen riktigt ;) men vill lära mig
(kanske lite svårt att veta vad jag vill få för svar men gör ert bästa)
MVH// xperti
vilken cylle i 70cc klassen skulle min orginal vev palla? setupen jag har nu är 21mm fögge, hebo membran, yasuni r2-r3
frågan va vilken cylle ja skulle välja :)
och hur mycket effekt jag skulle få ut av en hyffsad 50cc och en typ airsal70cc eller mk handmade 70cc
vilken 50cc
hk:s?
kmh?
bra dåligt bottendrag?
vilken 70cc
hk:s
kmh?
bra dåligt bottendrag?
övrig setup:
tk rör
19/21 mm phbg
drevning 12/13-48
kanske mhr kopplingsfjädrar :)
klarade det upp det lite..
tackar för svar ;)
Jg skulle aldrig välja en 50cc före 70...
Men va jag tvungen att välja en och under 2k skulle jag välja hebo replica, 1999kr kostar den. Har kört hebo 70cc och airsal och barikit 70cc
kvaliten och portarna är mycket bättre på hebon! klarade av ett par värmenyp och håller än,airsal klarar knappt 2!
Effekt har jag ingen aning om på den cylindern,hela registret är nog bättre på hebon än airslen!
km,jadu 90-100 borde gå välinställd.
70cc under 2k jadu jag skulle satsa på en begagnat 80cc då,veven gillar det mer än ''varvvilliga'' (tråkiga!) airsal.
Men ska du köpa nytt 70cc så kör på barikit,eller 80 om du vill.
km på 70 lr 80cc 90-110 men bra mycket bättre acceleration!:)
Jag har ett trimkitt jag säljer för 2500kr då är det med cylinder 80cc,24mm med insug och membran,avgasrör kopplingsfjädrar mm. pma om de är intresant!:)
Pallar veven alla 80cc ?? ( tackar för svar) fattade inte riktigt det första stycket (du skrev 50cc men gav exempel på 70cc ) aja tack för svar ;)
Menade att på de olika märkena så var hebon mycket bättre! men vet inte hur det är på 50cc,men förmodar att det är lika:)
Jag har kört orginalvev 1 år med mhr racing 80cc sen i sommras körde jag på en hebo manston racing 70cc,det klarade den av bra tills jag började få den att varva runt 17000 och snålt bestyckad då höll orginalveven 3 veckor.
Den 80cc'en i kittet är klenare än mhr så den skulle nog orginalveven klara i flera år om dne är i bra skick.:)
Men är inte så sugen på att trimma mycket nu ja tror ja kör på en hebo replica 50 med 19 mm fögge och tk :)Och sedan drevning munstycke åh shit ( hur snabbt åh hur många Hj skulle du uppskatta till :)
hur ser man skillnad på en yasuni r2 och ett r3?
är hebo gp rör hög eller lågvarvigt? :) (tacksam föt svar så fort som möjligt)
någon som vet om en stage6 racing modular är något att ha? lågvarvig/högvarvigt? funkar bra me yasuni r2-r3 rör?
någon?
Derbi Senda 05
Min setup:
Portad airsal 70 sport
org fögge, (kommer större)
öppet filter
Metrakit Thrower
Blir det stor skillnad med ett gianelli, jämfört med thrower? Funderar nämligen på att köpa ett beggat, men vet inte om det är värt det eller inte. Snabba svar uppskattas!