Nej då, offtopic är inte den värsta grejen i mina ögon men håll det på en rimlig nivå :)
Yeah, du gjorde en dubbelpost så jag slog ihop dina två inlägg :)
Utskriftsvy
Nej då, offtopic är inte den värsta grejen i mina ögon men håll det på en rimlig nivå :)
Yeah, du gjorde en dubbelpost så jag slog ihop dina två inlägg :)
Idag har jag satt på två extra packningar på k50:n + den gamla för att försöka få så att portarna öppnar helt, nu diffar det kanske 1 mm högst på portarna. :) Och effektkurvan är mkt längre och mycket mycket mer drag i kurvan också för den delen, så nu ska jag fråga om jag får göra en Alu-spacer i slöjden och sen alternativt svarva ner cylindern lite så att jag inte mister så mycket komp, eller så får jag ta och fixa en bättre topp.
Men skillnad blev det i alla fall, tror nog att det gör närmare 70km/h nu! Med ett axx som slår urpluggade rieju dracs!! :P :wub:
Jo fast jag gillar axxet också, fast den är ju inte helt portad efter det heller, ville ju ha den stark och att det skulle vara bra tryck i den och det är det ju fast sen så blev det lite knas att portarna inte öppna fullt, så nu ska jag göra Alu-spacer och fixa topp. :)
hoppas ni alla gör det
Kommer nog en på min med inom kort ;)
:sad: Kanske inte hinner eller orkar... Har ingen som kan filma... Får se om jag drar till en kompis, då kanske jag kan göra det. :)
Hur går det med k50 inarna pöjker :huhu:
Äsch det är väl bara att köra med pimpel-gas! (h) :wub:
Ont: Undra om jag ska mät aupp skiten idag!? :P
ja har fixat gasen, men hadde inte lust att testa av olika anledningar:(
ja de ska du
Har fixat moppen idag!!! Måste fixa nya styrlager, va as svårt o svänga:P
hmm... varför frågar du ens om du ska mäta upp k50:n? :P GÖR DET!!!
:doh:
Om du får för dig att köpa styrlagerkulor någonstans, se till det verkligen är rätt storlek. Jag beställde och fick kulor på 5mm :S De som sitter i k50 är 3,2mm om jag inte missminner mig. 22st till varje lager, alltså 44st behövs sammanlagt.
fan vad mycket makt du har nu snow:gloria:
http://www.blocket.se/lulea/Trampbil...htm?ca=1_9&w=0 ska köpa dennna, sedan hänga dit en helt org k50 motor fast med 17/32 drev :)
är det någon som vet varför det inte går och köpa nya k50 överligg?