Ursprungligen postat av
BlasterGurra^
Har gjort ganska mycket. Kan skriva lite jag kommer på nu. :)
Fräst upp hjulbultar
Bytt frambromsar
bytt luftfilter
olja + oljefilter
smörjt upp "tomgångsventil" samt smörjt o servat motorn lite.
tagit bort massa dekaler
bytt njurar
tagit bort toning samt turkklädsel, andra diverse turkprylar
dratt om elsystemet, gått igenom alla högtalare osv. bytt huvudenhet 3 gånger xd Satt ner 6,9 orna i hatthyllan. bytt blinkerslampor, samt andra diverse lampor.
bytt baklyktor
bytt lås till bagagelucka.
Byggt klart avgasröret som slutade under bilen (hängde löst med). Samt satt fast värmeplåten.
Rivit ur all inredning och satt dit ordentligt igen.
tömt bagageutrymme där det stod fullt med vatten.
Är definitivt mer saker som jag glömt.. Det som ska göras här näst är att byta sulor när dem kommer. fixa grenrörsläckage, byta motorfäste. Sen blir det nog ganska lungt fram till bes, ev höja den så den går igenom. (december). I vinter (efter bes) kommer det hända mycket mer. bla rikta fronten, laga fronten och lacka i samma färg som bilen. Lacka om fälgarna. byta alla lister runt rutor, tona framlampor gula osv. Kommer även göra en stor uppfräschning av utrymmen jag inte ens vågat kolla på än. Med andra ord, efter vintern kan den nog börja lika något. Sen kommer jag nog göra mig av med den :)
Kan väl även tillägga att jag snart haft bilen i 3 veckor. Redan någon som repat bakdörr, + bagagelucka med nyckel. Känns sådär ganska kul, stod även en turk och spanade på bilen en kväll när jag kom ut o skulle iväg. Så någon ny lack kommer det aldrig bli på den, hade helst velat spackla lite småbulor, repor och lacka om den. Känns dock så jävla ovärt