Ursprungligen postat av
Lövbiffen
Var först inne på att köpa en Golf MK3 vanlig 1.8GL. Testade ett par, när man kollar på dom får man kika efter rost, för det finns en del var mitt första intryck av bilen i sig.
Tyckte även att framvagnen kändes lite smått ostabil på ett par av de jag testade, väldigt vinglig.
Sedan en kväll kom det ut en Golf gti 16v mk2 på annons, ringde 10 minuter senare och sa att jag ville kolla på den dagen efter, åkte dit och kolla på den och hann inte köra långt innan jag sa att jag skulle ha den. Visst, det är verkligen inte som att köra en ny bil. Men FYFAN vilken känsla det är när man inte har något styrservo, bilen beter sig som en gokart på vägarna mer eller mindre. Motorn ligger på 140 sughästar, min bil är väldigt pigg för sin ålder, inget herrejösses, men är man någorlunda hajj på hur man kör bil så räcker det till mer än nog. Finns VÄLDIGT mycket trim till okej priser till dessa bilar också. För att inte tala om bränsleförbrukningen, den är helt underbart billig i drift!
Skriv ett PM om du är sugen på att köpa min bil efter sommaren, då kommer den vara till salu. Har en hel del roligt godis till den också :)