okej, arg hade jag kanske blivit, men jag hade förtjänat det :) och den ungen förtjänade även att få hunden på sig
Utskriftsvy
Överdrivet agerande av Polisen .. men Till en stor del får han skylla sig själv att han huvudtaget sprang från polisen .. ELLER hade sönder stolarna ..
Man "råkar" inte ta sönder 2 stolar..Så äckliga dom är när dom skriver så....
Tycker att polisen överreagerade en hel del, dock så kan man även tycka att pojkfan förtjänade det till stor del, har man sönder två stolar och leker gangster så har man inte mycket rätt i huvet.
Jag hade sönder en stol i skolan:ninja:
Skulle gå ifrån klassrummet, så gick jag in i en stol, då välte den och armstödet gick sönder:ninja:
Nu är jag Bruksgymnasiets most wanted:ninja:
Nä men, lite synd tycker jag om han, men om man flyr därifrån så är man ju ännu dummare, för om han hade stannat och erkänt så hade väl nästan inget hänt..
använd armen som skydd för hunden och låt den bita. ta sedan handen runt huvudet på den och tryck tummen in i ögat och fortsätt pressa in så ska ni se på en hund som gnäller fint. att skada ett viktigt sinne är det bästa man kan göra i en sådan situtation.
Låter ganska löjligt att vara så hycklande anti-pk med en motivation som bygger på hur tuff man ska framställa sig online. Majoriteten av ungdomar är ute och busar, ibland kan det vara grupptryck som leder till att saker händer, ibland eget initiativ, men att indirekt grundlöst skicka en hund på en 14-åring (visst de ens att han, individuellt, hade gjort sönder stolarna?) är väl tamejfan övervåld. Ungen fick ju armen sönderslafsad med daglig omläggning för att motverka infektioner.
Speciellt löjligt när en hel del här kör olagligt med mopeder. Ni verkar ha glömt hur det är att vara omogen.
Nej vänta, du tror väl inte på allting Aftonbladet skriver?
En söndertrasad arm, två förstörda stolar och vad mer? Eftersom dom ändå hade sönder stolar så borde det klassas som inbrott och vandalisering. Klart som fan man bussar hundarna på personerna om dom försöker smita men det hade kanske gått lättare och smidigare om dom ropat och hotat med att skjuta så kanske alla personer gått därifrån oskadda. Sen var ju dom där pojkarna helt klart på fel ställe vid fel tidpunkt och jag hoppas dom kan ta lärdom av detta och kanske framförallt se det som en lärdom. Dagens ungar slutar aldrig att imponera, och jag fattar inte att pappan försvarar pojken. Om jag varit pojken så hade jag erkännt att det jag gjort var dumt, och hade jag inte gjort det där så hade jag sluppit få armen trasig, men självklart var det väl fel av polisen att bussa hunden på dom det första man gör men den historia som utspelar sig på aftonbladet är nog inte den sanna.
Nja, man kan ju inte vara blåögd när man läser aftonbladet. Var det förresten inte vid ett senare tillfälle polisen fann ungdomarna? Jag står dock fast vid min åsikt, att det helt enkelt var övervåld och ett dåligt ingripande av polisen. Det finns samtidigt ingen ursäkt för att göra inbrott och förstöra två stolar, men vi vet alla (?) hur det är att vara ung och jävligt korkad.
Samtidigt ber jag vill om det omöjliga, att generellt och konsekvent ha någorlunda lika hårt ingripande av polisen vid alla fall men samtidigt beroende på hur grovt brotten är.