Spöken är allt ifrån ett "grått moln" till mer eller mindre tydliga figurer, men att det i själva verket är en osalig ande. Jag har sett en del spöken. och ingen har vart den andre lik
Utskriftsvy
Kan jag berätta om 2 saker.
Först en gång förra sommarn så var jag ute å körde med dtn så typ ska jag börna i lite jord. Då heltplötsligt hänger sig gasen så jag får plötsligt panik då den ligger på maxvarv så jag vrider av tändningen men den fortsätter. Så jag i vild panik sliter av tändhatten men fortfarande ligger motorn på maxvarv. Så jag tänker vad i helvete och vrider av soppa kran och drav av soppa slangen på förgasarn men den ligger fortfarande på maxvarv. Efter någon minut dog den. Gissar på att soppan tog slut men va i helvete, utan tändhatt ska väl förfan inte motorn ligga på maxvarv!!??
Efter det startade den och gick prima igen. Sen hände det en gång till halvägs till biltema. Jag upprepade samma saker och precis när jag tänkte lägga i en växel så dock den typ direkt. Lite skumt enligt min mening.
Sen alltid när man åker till willys så är det typ nån sketen gammal kyrka brevid parkvägen innan mässan där är det typ alltid kallt som fan. Man åker typ i t-shirt å det är vart ute sen alltid utaanför kyrkan så blir det typ minusgrader eller något sådant. Märkligt iallafall.
Dem fångas på bild från gång till annan. Har mer än en gång hamnat på Video med, bl.a. vid Buckingham Place. Det med kedjerassel och det där är mest nys. Men rycka av en täcket, eller på annat sätt "gissla en" är vanligt.
Deras "repertoar" är ganska omfattande, och flyttade föremål är inte ovanligt.
Luktar mytt i första inlägget då de strider mot fysikens lagar eller vad man ska säga :) iaf överdrift, men att den fortsätter varva är inte omöjligt, grannes DT går ibland igång utan nyckel :wub:
mer troligt de andra då säkert alla som bor där bör känna desamma
Typ som med religion då, man inbillar sig någonting tills man tror på det stenhårt.
Att man trodde på något sådant tycker jag dock inte är så konstigt, människor vill alltid ha en förklaring på allt. Finns det något vi inte kan förklara säger vi att det är andar, gudar osv.
Men tror man på något sådant idag är man helt från vettet imo, finns ingen som helst logik i det.
Utan nyckel kan ju vara ått glapp eller så men drar du av tändhatten kan väl motorn inte leverera gnista nog för motorn att gå på vullvarv?
Dessutom har jag film klipp på den gången vid biltema!!
There's just something about DT'S
:wub:
Ingen som har ett vettig förklaring på det som hände min moppe förut?
Ni som är så jävla anti, hur förklarar ni det som hände senast idag som jag skrev på första sidan, som även min pappa hörde som inte trott ett skit på övernaturliga grejer, han blev ganska tyst när jag och mamma började prata om det när jag kom hem.
:O:O:O:O:O:O
Nu vart det lite småeckligt.
Ja i detta sammanhang ska äckligt stavas eckligt.
Ni som är anti.
har ni någonsin gått in i ett hus där det är onda spöken, med den oerhörda ilska och raseri som finns i dem husen? jag har det. det finns familjer som fått lämna hus för att det inte har gått att bo där, på grund av hotfulla spöken, som på många olika sätt gjort livet olidligt för de boende.
jag lovar.
Det är inte kul alls att gå in i ett sådant hus.
Nä det fattade jag ju också, men allavarlig talat, jag förstår inte vad det är som gör att man alltid letar efter extremare förklaringar än de enkla. Jag vet att jag har inbillat mig ljud en massa gånger, har ju "hört" någon ropa på mig x antal gånger, när sedan ingen gjort det.
Det behöver inte alltid vara så extraordinärt...
Jo det är klart. Jag vet inte alls hur man ska förklara sådant, men jag antar att om man verkligen vill tro på något så kommer man att skapa sina egna "bevis" till slut...
Samtidigt kan jag dock tillägga att jag definitivt tror på utomjordiskt liv, så helt inskränkt är jag inte.