jadu, det är riktigt olika :P du menade väl han med furian nu? ;)
Utskriftsvy
Om ni inte har missat det så har jag bytt ner till 75, så nu är det bara tomgången kvar då ifall den är kall går den bra på tomgång men ifall den är varm så dör den nästan direkt om man inte stänger av soppakran
Börja med att ställa luftskruven 1.5 varv ut, alltså skruva in max och skruva ut 1.5 varv. Sen är det bara att prova sig fram, höja/sänka nålen och byta ner dig i munstycke. Jag föredrar att börja med huvudmunstycke och sedan börja fiffla med mellan/lågvarv.
Alla mopeder brukar få rätt blandning när mopeden är kall. Därför måste du varm köra den för att se om du behöver gå ner i munstycke eller inte.
Jag hade ett 58 munstycke på min furia 12 phg dellerto förgasare med MK SP underliggande. Gick perfekt. Dock tror jag de va något fel på munstycket så det blev lite större, inte säker däremot.
jo men det är såhär att om man är ute o kör och motorn blir varm och sånt har den fått rätt blandning stiftet är oboybrunt men om man står och varvar på tomgång så blir stiftet svart och surt igen