Ursprungligen postat av
Hejsvejs
Klart man slänger en dator när den blir slö, bara att köpa en ny ju så får man lite fart på sakerna.
Att de inte vet ens namn är INTE anledning nog för de att få använda "kompis" som tilltalsnamn, utan då frågar man alt. kommer ihåg vad personen presenterade sig som precis som vi andra svenskar.
Svårt att prata om tjuvar osv och hålla sig borta från invandrare då de trots allt är överrepresenterade i våra brottsregister.
Och sen ska ni inte stänga en tråd för att vi talar sanning, börja stänga tråden när folk spårar ur istället.
Där jag arbetar har vi fått saker stulna vid 3 tillfällen under den tid jag arbetat där, som jag vet om. Första var när jag arbetade, 5 vuxna zigenare, varav 2 kvinnor med sina JÄTTEkjolar kommer in. Känner på en gång att de inte passar in (då våra kunder består av äldre, finare personer och familjer från överklassen) och bestämmer mig för att hålla lite koll, men tyvärr är detta svårt att göra från kassatjänsten jag har. De kommer till kassan, och då märker jag hur 4 av de ställer sig framför mig för att på nåt sätt försöka täcka min syn framåt, något jag registrerar rätt fort och ser genom dessa personer att den sista mannen står vid nästa kassa (obemannad) och är på väg att dra ner rakblad i sin jacka. Han märker att jag ser honom, och bestämmer sig därför för att INTE fortsätta det han nästa påbörjat.
Efter personerna varit inne så tillkallar jag den andra personen som arbetar i butiken och han har då märkt att 10 kilo oxfile á 499kr/kg (precis fyllt på) har försvunnit under exakt samma period som de varit inne.
Mycket riktigt, kamerorna bekräftade våra misstankar.
De andra gångerna har det även då varit personer av annat ursprung som varit inne och stulit. UTAN undantag. Så mina åsikter har sina grunder.