joatt. tänkte nog att du fattade det ;P
Utskriftsvy
choke/fullgas är inte samma sak, kör utan choke, för du dränker skiten om du chokar, då den inte får lika mycket luft.
edit: utan för mycket bränsle, full gas så får du mycket luft mycket bensin, (bensin+luft=booom!) så då har du mycket större tändningsmöjlighet, testa också med ett annat tändstift. spelar ingen roll värmeskala, tändstiften kan gå slut på en kick.
Det skall ändå ge gnista oavsett om jag har dränkt den med bensin. Om den tänder 1 av 5 gånger så är det inget som det ska eller hur? Omöjligt att få igång den.