Jag ska prova byta tändningen imorgon på min lediga dag så vi hoppas att det går vägen :)
Ska försöka hjälpa dig, dock hoppas jag bara hitta felet :O
du min mrx är lika dan , blev så för någon dag sen , har du fixsat din, var vad felet då?:sly:
Nej, jag ringde honom, frågade om han kunde köra hit grejorna om jag gav han en 50 lapp så sa han typ att han skulle komma hit gratis..
Väntade hela dagen och så kom han inte, sen ringde jag dagen efter så hade han tydligen inte fått igång moppen så kom inte..
Men jag ska till han antagligen imorgon, ska ringa han strax :wub:
Låter som tändstift/tändhatt kan sitta löst eller vara trasigt. Alt förgasar inställning.
låter nästan som att flotären har fastnat och bara släpper in lite bensin så att de inte fins tillräckligt med bensin efter att du kört lite. alltså när den står stilla ett tag finns de fult med bensin i förgasaren men när du börjar köra töms den tills du får "soppatorsk" och pecis när man får soppatosk så dår den för mycket luft då varvar den upp mera. men när du drar in kopplingen och rullar lite så rinner de ner lite gran så kan du köra lite igen, så va de med min gamla pwk förgasare blev samma på både min derbi och min aerox med samma förgasare
Jag vet, jag fixade faktiskt det, gick ut och provade, gick sjukt bra, sen efter ett tag låter den helt fuckat, dock kunde jag komma upp till 5:an och maxa, sen vända och köra lugnt tillbaka den sträckan som jag kört och sen fuckar den typ, låter inte som innan, låter typ som värmenypning eller nått :(
Men nu går den ju inte igång alls, röret är helt kallt också, helt sick..
Låter som membranet har gett upp.. att det öppnas alldels för länge och öser in soppa i cylindern så stiftet dränks rent ut sagt.
Kika membranet, jag har haft samma problem på min fucko drac..
Mvh Kevin
Heik Webbe!
Kom nu att tänka på när du skriver att du varit ute och kört att den sedan går kasst. Min gick exakt så när min flottör hängt sig, så ta och kolla upp det! :)
Edit: Såg att du redan fått det förslaget och åtgärdat det. Det skulle inte vara så att det kan ha hänt ännu en gång? Har du tittat ifall det finns bensin i vevhuset? Ifall det finns, töm ut det och försök starta igen! :)
Har precis satt på förgasaren för typ 3:e gången och flottören ser fräsh ut, speciellt med tanke på att det är ny förgasare också :)
Bensin i vevhuset har jag tänkt på, sen sa Moberg också att gnistan kan ha varit gul och inte blå som den ska vara eller något i den stilen så ska prova med din tändning sen ju ;)
Kan vara det, dock har jag provat två olika membran och inget fungerar.. :(
titta så inte den tar tjuvluft... min packbox till svänghjulet hade åkt ut.. så bööa den bara
Ska antagligen få på en annan motor snart, tar busens istället och prova så det inte är något i själva motorn som är fel, om det är det får jag renovera hela den och min ekonomi börjar bli tight nu.. :(
Men kollar det som du sa, får nog hem ett insug med tändningen av "4gg3" :)
Antar att du testat att byta tändstift?
Jodå, eller har fixat det gamla med, ska prova med ny cdi och tändstift om jag får låna mopedverkstadens i löfte om att det inte fungerar så får dom prova att laga :)
Men du får fixa tändningen och det tills nästa vecka så köper jag nytt tändstift och så ser vi om det fungerar ;)
för att kunna hålla koll på om flottören hänger sig så kan du ju köpa en sån där genomskinlig kopp.
min dt gjorde samma sak efter jag glömde spänna svänghjulet ordentligt, kände inte att det satt löst men när jag hade av det för att kolla tändplattan såg jag att det var spår i hela svänghjulet och kilen var helt slaktad.
har även varit med om att svänghjulet skavt upp en sladd så den legat och jordat mot svänghjulet. Exakt samma resultat, går bra ibland men ibland inte.
plocka av svänghjulet och kolla !
MVH
UPDATE!
Allting i motorn går fortfarande runt när jag plockade av barikiten för att kolla efter. Även barikiten var i toppskick. Så jag bestämde mig för att göra en snabb koll på allting. Jag har bytat förgasare till min 28mm Stage6 pwk och även insug till ett nytt. Fungerade inte så provade byta alla bensinslangar, membranet, luftfiltret samt rengöra förgasaren. Det fungerade inte heller, men så kom någon med idén om att den feltände vilket verkade logiskt för mig. Jag tog av tändningen och jajamen, kilen var knäckt så där trodde jag att jag löst allting! Monterade på min andra tändning med ny krysskil och tyckte att jag skulle ut och köra men icke sa nicke, den startade inte fortfarande. Kollade gnistan och den är fin och tänder helt rätt och cylindern får bensin till sig så jag förstår inte alls problemet.
Någon vänlig själ som vill hjälpa till innan jag lämnar in motorn för lagning till helgen?
Ur med tändstift+rör, i med växel och spring lite, tillbaks med dom och prova springa lite igen?
(Men växel i då med förslagsvis.:rolling:)