Ursprungligen postat av
Emil123
Det du kallar tidarea är inte den egentliga betydelsen av det och dom formlerna du använder till det kan du praktiskt taget skrota.
Att kunna räkna tidarea anser jag vara en av de viktigaste sakerna för en seriösare portare som strävar efter att vara värst, därför skulle jag rekommendera att du läser på om det och köper dig ett program som Bimotion, Mota etc för att kunna beräkna. Går förstås att räkna med miniräknare eller diverse kalkylprogram med, själv kör jag på Bimotion och det är riktigt bra där man enkelt kan testa sig fram vad som förändras då man ändrar på portformer och varvtal.
Det jag nämnde om självsäkerheten tänkte jag mer på vilket språk du använder. Ordet optimera missbrukas och eftersom du fortfarande är en människa så kan du inte säga vad som är optimerar och inte. Du ska ha självsäkerhet, men inte för mycket! Nu låter det som att du med stolthet skulle vålta en 55 hk 125 cc roadracecylinder och plocka ut ännu mer effekt, men det är högst otroligt, eller hur? :)
Anledningen att jag kan säga att en del portningar är felaktigt utförda är att jag har byggt upp ett öga för det, en enstaka bild eller en portmapp är tillräckligt.
Keep it up, jag säger det för att hjälpa dig! :)