du kan ju börja lära dig på cykel. Och nej den skulle nog inte resa så fort du nuddar gas, däremot om du vrider om fullt jävla snabbt då kan den nog resa
Utskriftsvy
Aha så Polinin och dellerton och gianneli skulle det bli bra? Hur mkt tror du den kommer gå? och Axxet?
Med alla strypningar borta + giannelin så går den runt 85 på raksträcka nu
Åk ut i 85 nu och åka raka vägen till affären och köp en "lott".:rolling:
komemr väll gå i 80 skulle jag tippa på med polini 70cc och gianneli röret och delorto (17,5??) . Inte fortare en 80 ilf då äre nog lite nerför.
hade den cyllen förut och tycker inte den är så särskilt vass. Hur kan man svara på axxet? beror helt på vad du/moppen väger , lutar du dig bakåt så kanske den reser lite om du tar i men tvivlar på det,. Svårt att svara på.
har 3st polare som hade zx och dragen plugg. 2av dom tästa på gps och ingen gick över 70 enligt gps på raka... 86 blås gjorde inte häller min aerox med corsa typ eller gick väll där non stans men inte över 90ilf...
Men du kanske hade en sån där aerox med nos och grejor :D:gloria: (skämt åsido;) ) .
Tänker inte stå här och tjafsa hur fort en moppe går med det och det röret etc för alla seger olika och går bara på vad jag sj har testat.
gillar inte ZX, är mer inne på högvarviga men får se!
ZX är lågvarvit
Jag provade med våran GPS, 86km/h :) Den gick fortare än kompisens midrace aerox också.
Mjo det ska vara en strypning där. Jag köpte det nytt, tog inte bort den strypningen.
- ZX vikterna som följde med
- ZX kopplingsfjädrarna som följde med
- 22% Tryckfjäder
- 72 Munstycke
Använde jag mig utav, resten var org. Provade även ett stage 6 pro replica och med det så kom jag upp i 88km/h med 3,7g vikter + 72 munstycke.
Tro det eller ej men detta är sant, gjort på en raksträcka :)
så du menar att alla som trimar ska sluta köpa 70cc för man kör ju ifrån dom med bara ett zx rör :O? så 70cc drar bara ner då på effekten eller var den medrace aeroxen du körde ifrån groft oinställd? Asså jag tycker det låter fett skumt, jag som läst igenom ditt projekt och fick en känsla av att du var grymt kunnig på mycket , så komemr du och skriver det där som typ min granne seger som är 14 och just fått moppe :whops:.
Haha! Allså med 70cc och resterande får du en bra mycket starkare och rappare motor ;)
När jag bytte till 70 sport pro och lite mer smått och behållde ZX röret så gick den 88km/h, så 70cc och sådant ger inte mycket på toppfarten om du inte skaffar ett
högvarvit rör, med ZX rör är det det omöjligt enligt mig att få en topp över 90km/h vad än för 70cc motor du har. Det är sant, fast ni får tro vad ni vill. ;) Sen kan jag tillägga att jag inte är nått fetto heller..
tror inte hälelr att ett zx kan varva så det går fortare en 90, men att 70cc bara skulle göra 2km/h tror jag inte på dock hade jag kunnat gå med på om du sa typ att den gick i 70 innan och 86 nu typ.. För alla moppar jag har haft har alltid 70cc et varit "det stora steget" framåt om man seger så. Gör ju bra mycket mer skillnad en bara ett rör eller om du byter föggge tex :). Aja skit samma den kanske gick 86 innan. jag har ju ingen aning.
Hej vad ska man ha för tändstift till Pollini 70 cc och om de inte finns en förgasare 17.5 med el choke ja beställde en med vajer choke med skulle passa till CPI aragan motor utan vattenkyld men i infon om förgasaren står de att just den har vattenkylning hur gör ja måste få hjälp hur ja gör här är den ja köpte http://www.twostroke.se/product.asp?product=12906 mvh Jocke