Tackar för att du skrev det men "Ok men var lite duktig och använde google R är hög och Z är låg" skrev jag innan själv så, men Shöwtek förklarade ska dock bara invänta svar ifrån han så jag förstog rätt.
Utskriftsvy
Skitsnack att C16 / R1200 blir för högvarvit. :) Vill du ha effekt välj högvarvit rör, detta har jag listat ut med tiden.. Yasuni R är högvarvit också, men högvarvigare ska du ha.
Fått info om cyllen, han länkade till mallosi.com med art nr så kan någon lista ut vad där står?:P och om röret passar till den samt setupen jag tänkt ha http://www.malossistore.be/Prodotto.aspx?type=M&&C=31 8284&Search=si vet inte om det är uper sport, midrace eller vad.
yasuni Z är lågvarvs, och ja det blir mjukare, blir inte som en spark i ryggen efter ett tag som det blir med högvarvigt (om man inte ställer om variator/koppling ordentligt)
Jo det ska ju gå att stegra, handlar ju mest om teknik ;)
fixa länken, kom fram till nån bandana?
länken visas inte, men i edit här så visar den sig :S
http://www.malossistore.be/Prodotto.aspx?type=M&&C=31 8284&Search=si är hela bryter den sig kopiera vet inte varför det beteer sig såhär.
Har kopierat texten också men står på spanska eller något även om jag väljer europa
GROUPES THERMIQUES EN FONTE Ø 47
Groupes thermiques en fonte D. 47: le maximum équilibre entre performances et durées des composants. Projetés et mis-à-point avec lobjectif spécifique dobtenir un groupe thermique capable de garantir une élevée fiabilité ainsi que le perfectionnement des systèmes de thermo et fluido-dynamique interne. Les techniciens Malossi, grâce à lexpérience dans la préparation des moteurs pour la competition ont apporté aux maximum niveaux le thermo-dynamique des groupes thermiques en fonte et ils ont soigné le fluido-dynamique interne du groupe thermique (voir les cosduits de transfer, échappement et chambre de combustion) en obtenant une élevée turbolence dans la chambre de combustion, qui a permis de reduire de façon consistante soit les consommations spécifiques que la pollution au echappement.
Caractéristiques
•Matériau: fonte spéciale lamellaire anti-usure
•Surfaces déchange thermique recalculées
•Usinage avec machines-outils à C.N.
•Ouvertures et échappement étudiés pour le rendement maximum
•Pistons en alliage spécial daluminium à haut contenu en silicium, allégés et renforcés
•Segments en fonte spéciale à lubrification automatique
•Rapport de compression optimisé
•Chambre de combustion à trés haute turbulence
engelska, ifrån google, kanske lättare att förstå :P
THERMAL GROUPS IN IRON Ø 47
Groups thermal melting D. 47: maximum balance of performance and component life. Designed and made-to-point with the specific objective of obtaining a thermal unit can guarantee high reliability and the development of systems of thermal and fluid-dynamics. Malossi technicians, with experience in preparing for competition engines brought up to levels the thermo-dynamics and thermal units cast they have treated the fluid-dynamics of the thermal unit (see cosduits of transfer, exhaust and combustion chamber) by obtaining a high turbolent in the combustion chamber, which has consistently reduce consumption or specific pollution exhaust.
Features
• Material: cast lamellar special anti-wear
• Surface heat exchange recalculated
• Machining with machine tools C.N.
• Intake and exhaust designed for maximum output
• Pistons special aluminum alloy with high silicon content, lightened and strengthened
• Compression ratio optimized
• Combustion chamber at very high turbulence
svenska i google var bara massa bla bla som man ej förstog
http://i52.tinypic.com/2ql8w1l.jpg
edit: bild
Var lite smart och gick in på mallosi.com och letade upp återförsäljare, fanns bara i danmark och finland, tog varunr och hittade den inte i danmark men i finland
http://www.moposport.fi:8080/workspa...emcode=31+8284 länken är säkert bryten men kan inte infoga som ni förstår
fann dock att den är bara på 68cc inte 70 :P
Jag fick ut att de är en cylle som tål mycke.
nej, dom där delarna är skit rent ut sagt. köp 2fast
hej