Ursprungligen postat av
timmy
kan du visa en källa där någon moped på 70cc som når 150kmh på 201m så har jag sätt något nytt på 10år. gör en hoj 130efter 150m så gör den nog det efter 201m skall du se.
sedan hur många av dagens 15-17 har en sprinter på 35kilo? klart ska du ha renodlade "top klass" dragrace så fine. men nu är det normalt fordon från gatan som vill tävla lite. samt är man så korkad så man sätter sig på 35kilo ala 150 som du säger så får man skylla sig själv om man inte har både skinställ och en raka utan stoplar och med bra stoppsträcka. no way in hell att man får stopp på den lilla vikten oavsätt bromsar utan att få däcksläpp.
jag på min runner med skinstället och annat väger ungefär 180kilo. då har jag vikt nog att få ner bromsverkan i backen, jag har även jag en keisler sprinter jag kört med, men det är inte samma match som att tävla med en vanlig gatumoppe.
hur många meets tror du är lagliga? om du snackar om att hyra en landningsbana fine, 150/201 det är lugna puckar, för folket som kommer dit förväntas mera seriösa, men om du vill ha ett gatu-meet där två snubbar med varsin aerox kör med sport och effektrör så för att kunna mäta deras motorer så behövs 201m. men sitter du på en fjäder med 20häst, fine 150 räcker gott o väl.
du verkar bara se det ur ditt egna perspektiv, nu vet jag inte vem du är men jag ser framför mig en liten kille som bygger så lätt han kan och försöker vrida på alla regler så det passar sig själv bäst.
det är ur allmän synpunkt även säkrare med 201m och fordon som är mer normala. de flesta crasher jag sätt är ju inte efter målgång, det är res i start och folk som kör ihop för dom är ivriga och inte kan behärska accelerationen. satsar du då på en tyngre drevning och längre sträcka så är det mindre chock för föraren och en roligare match för alla.
du får se den allmäna målgruppen vad dom har för fordon och syfte.
hela grejen med 150m är hämtat från holland/tyskland. och deras maskiner och hela livstilen är mycket extremare än svenska ungdomar
föresten på tal om hastighet, har du någonsin kört vält med en moped i en säg 120kmh? allt över 80kmh utan skinställ är oavsätt hastighet en jävligt dum ide utan skinställ. har kvaddat otaliga fordon och rivit upp skinställ hit och dit. men har alltid klarat mig helskinande då jag haft skydd.
men huvudfrågan nu var inte hur det är farligt eller inte, det är det alltid om man inte sköter allt rätt. det jag syftade på var hurdant man kan mäta två fordon och hinna göra detta jämt på en viss sträcka. då behövs 201, gärna 250. då 150m är för kort
nu vet jag itne vad du har för fordon, det är iaf jag på min visningsbild, att ramla med den är lugna puckar hur hårt jag än välter, jag brukar bara glida på stället och scootern i sig glider på alla plats. sitter du på en dödsmaskin på 35kilos så är nog den ett större hot mot din hälsa än asfalten du glider mot
såg ditt projekt på din sprinter, jag förstår att du är rädd att köra 51m extra med den, helt utan dämpare och ett framhjul som passat bättre på en 10tums cykel. men försök se hur den allmäna massans ögon;)