fy fan vilka jävla idioter! skulle fan inte förvåna mig om de är såna där utlänningar..
Hoppas de löser sig och att du får ersättning för allt! :)
skriv när de har löst sig och förklara hur de gick till :)
Utskriftsvy
fy fan vilka jävla idioter! skulle fan inte förvåna mig om de är såna där utlänningar..
Hoppas de löser sig och att du får ersättning för allt! :)
skriv när de har löst sig och förklara hur de gick till :)
Hoppas du får tbx den ! Vilket satans rövhål de är han kommer fan att skita ner sig när han ser att polisen är där ;). Undra hur han förklarar bort sig :huhu: Aja som alla andra slå och sparka fanskapet från mig oxå ! Lycka till :)
UPDATE SJUKA SAKER HAR HÄNT , INGEN MYT ALLT ÄR SANT HÄR
jag vaknar upp , någon "Filip" lägger till mig på msn och jag trodde det var ett av alla mina designjobb som vill ha mer design. Men han skriver att min moppe ligger ute på blocket och jag blir såklart glad men samtidigt får panik. Jag ringer farsan och säger hur det ligger till då han ringer snuten direkt. Polisen säger att dom inte kan göra något för vi inte har några bevis , och dom skulle återkomma om dom kan göra något men i nuläget måste vi åka dit själva för att göra något..
Farsan säger , vi skiter i detta vi kan fan inte åka dit helt själva man vet aldrig vad som kan hända. Han säger att vi ska ta försäkringspengar och köpa en ny istället. Jag säger okej och väntar på svar från polisen.
.....
Går lite bakåt i tiden. Jag köpte 70cc och 17,5 fögge till moppen och fick det aldrig och funka så jag gav moppen till en kille vid namn "Pontus" och han hade den i 2månader kanske och säger sen "Den är lagad du kan hämta den nu" 1 vecka senare säger "Din moppe är snodd!!" och jag fattar INGENTING. då tänkte jag FAN det är kört nu skiter jag i det här och väntade tills jaa nu när "Filip" sa att den fanns på blocket.
Och nu är vi tillbaka.
jag tog saken i egna händer efter att pappa "skitit" i det och jag kollade vad annonsskaparen hette och han hette "Patrik" och jag tänkte , vafan jag kan ju inte söka upp "Patrik" på facebook då får jag ju 20000träffar. Men jag kollade in "Pontus" vänner och då fanns 1 Patrik och jag går in på hans logg och ser "Min nya leksak" och en bild på MIN HOJJ!
Jag ringer farsan direkt och säger hur det ligger till , då säger pappa att det är säkert PONTUS som har sålt den till PATRIK utan att säga att den är "stulen". Ganska krångligt det här men hoppas ni fattar.
Men då ringer vi polisen och dom säger direkt att det kan vara en koppling att han ljugit om att den är stulen och sedan sålt vidare den. Och polisen tar detta som ett "större projekt" och vi gör en "sak" av det.
Jag smsar annonsen och säger att jag budar 9000:- istället för 6000:- om han håller kvar den , och han gick med på det. Så vi åkte dit och samtidigt är det ett civilpådrag i SAMMA OMRÅDE och vi fattar INGENTING. men civilpolisen som skulle hjälpa oss hjälper till på det pådraget så vi väntar en stund och han säger såhär till oss "Gå och snacka med han som säljer moppen och försök få upp den ur källaren på något sätt sen sköter vi resten".
Så vi gick fram , jag frågar om dom kan ta upp den så man får se och möjligtvis starta den. När dom rullar upp den ser jag direkt att det är min , och jag "leker" att jag ska köpa den och säger den går bra , var det pyspunka sa du? osv..
Sen 2min senare kommer polisen bakifrån på dom och trycker upp dom mot väggen. "Patrik" har ADHD så han blev JÄVLIGT aggresiv och försökte smita ifrån , men polisen tryckte ner han och båda fick gå in i polisbilen och åka till station.
Sen efter det så fick jag o farsan ha förhör på plats av polisen och sen beslagtog dom mopeden för undersökning av "fallet". Alltså får ja tillbaka den när dom är klara! så detta slutade bra , men jag tycker att FAN vad jag är duktig som letar upp snubben på facebook och får reda på att min kompis Pontus inte är min kompis direkt. han kan dra åt helvete nu. kan borde fan bli polis! =D
Lång läsning och konstigt skrivet kanske , men hoppas ni fattade =D
Den där patrik jag är ganska säker på att han är oskyldig för han köpte moppen för hela sin lön , och visste inte om att den var stulen så jag lägger ALL skit på pontus och är säker på att han ligger illa till.
Haha, fy fan vad härligt :)
Fan va bra!
skit bra! glad över dig grabben. Och nej du borde inte bli polis bara för du sökte genom personens vänner, Det har jag gjort flera gånger, bla när jag letade efter en tjej som heter Frida och då gjorde jag som du :)
fan va härligt :) om jag hade varit i dina skor hade jag tagit ett rejält ''snack'' med din ''kompis''
Grattis fan, jävligt bra det där!
hur gick det ? :D är assugen på å få veta!
vilka jävla tap som la upp den på blocket.... :( dagens ungdommar.. kan inte ens sno saker
Men som jag sa , "Patrik" visste nog inte om att den var stulen!
Ska inte ta ett snack med "Pontus" ännu , min farsa ska ringa hans morsa och dom har haft kontakt tidigare och hon tror också att den var snodd. men jävlar vad pontus kommer få pisk av sin morsa när farsan har ringt henne. och när han gjort det ska jag prata med pontus :)
härligt grabben!:D
Fan va härligt! :D
Hur gick det?!
Kan inte vart kul å höra din pappa säga: "vi kan ska försäkrings pengarna och köpa en ny".... Skönt att du fick tillbaka den, så snygg moppe är inte kul att bara förlora..
Ta med ett järnrör när du ska "prata" med din kompis ;)
Nä nu ska vi inte gå över styr;P
fan vad skönt att du fick tillbaks den!
glad för din skull. :)
Fy fan vad bra hahahahhaah! :D
Gör inget emot han som gjorde det, då säker du dig bara till hans nivå.
Fast kanske dumt att säga så när jag själv inte skulle låta bli.:shy:
Vafan ska han gå och slå ner honom nu för? Dummaste han kan göra.. :doh: Tycker du ooberg ska vänta och se vad polisen säger och vad som kommer hända. Om du nu skulle bli nåt att polisen inte har bevis eller liknande och han blir fri (Inte troligt i detta fall) så kanske du ska ta ett litet "snack" med han Pontus. Men än så länge tycker jag att du ska vänta och se vad som händer. Grymt att du fick tillbaka moppen iallafall.