Ursprungligen postat av
Lövbiffen
När du frågar en sådan fråga kan det vara en fördel att du berättar vad du kör. Skall du etanolkonvertera farfars gräsklippare, eller pappas V8?
Din bild visar en ciao, om så är fallet dra ett PM så kan jag rabbla lite om det :)
Kan tillägga, gummi/plast slangar och diverse andra gummi/plast delar har en tendens att smälta bort.
Tändning kan man skippa ställa, visst man förlorar lite på det i längden. Men inte absolut nödvändigt. (Nu snackar jag alltså om en motor som inte har allt för mycket krut)
Finns mängder med vanliga 2T oljor som blandar sig fin-fint med E85 så det är inga problem.