Varför inte köra trimmat? det händer knappt nått när du åker fast, dom bryr sig inte längre.. har man tänkt o köra original så är det ju roligare o ha en ball cykel eller något istället!
Utskriftsvy
Varför inte köra trimmat? det händer knappt nått när du åker fast, dom bryr sig inte längre.. har man tänkt o köra original så är det ju roligare o ha en ball cykel eller något istället!
Körde otrimmad i tre dagar när jag fyllt 15.
Sen åkte visst ringen bort, råkade visst beställa urpluggat rör, sportcylinder..
körde otimmat med min furia i ca 3-4veckor sen jävlar i det
man orkar inte sitta och pressa i 6:an sen kommer en käring och kör om en med en monark (HA)
Jag kör med en trimmad Neos som jag köpte för 5000 kr och sedan fixade, sen har jag en slider 2008 som är 100% original (bögan är borta:wub:) Skönt att ha en original moppe ibland
Körde trimmat under tiden jag hade moppe, 45km/h var kul den första veckan sen trimmades det! Pappa gillar med trim, han tyckte jag skulle köpa mig en 70cc. Dock blev de inget med det, satsade mer på utseéndet!
Har aldrig kört en originalmoppe faktiskt.
Det segaste jag har kört är en Honda MT5 med originalcylinder (när jag köpte den och körde hem den..), gjorde ca 45-50km/h..!
Varför? Det är roligt och man kan cykla istället annars och det är mycket billigare....
Kommer inte köra trimmat när ja får mitt kort , dock kommer ja väl köra urpluggat senare.
Lättare att sälja dyrare om dom alltid har varit org sägs det:P
Bara jag som kör orginal nu xD? Aja kör orginal men moppen har varit trimmad innan ju så de är nt orginal drev o ostrypt cdi men den gör nästan 60, men trimm ligger i garage men måste köra orginal i början av farsan
alltid kört trimmat.. iaf nästan ;)
Körde min otrimmad hela tiden. Testade bara nån gång och tog bort pluggen.
Okej ! . Tack för alla svar . Själv ska jag VÄLDIGT snart köpa moppe . EU -45 Scooter . Får ej trimma .. Men någon som vet något bra sätt att komma undan ? ;)
Du är nog det största "fuckot" på forumet jag sätt hittills. Inte bara detta inlägg som har låtit oerhört korkat.
Kört trimmat har jag, har dock aldrig trimmat någon av mina mopeder. På grund av föräldrar som inte är så förtjusta i det, Kommer inte trimma min bruksmoped heller då jag inte har något intresse för att åka moped på samma sätt som för några år sen. Plus att jag redan har åkt fast en gång så torskar jag på en trimmad moped kommer jag absolut inte få något körkort vid 18års ålder. Däremot håller jag på och bygger en sprinter som det kommer sitta en hyper setup på och förhoppningsvis tävlas med 2012. :)
råkade snubbla över 70cc och rör redan första veckan ,. och sen när den inte gick bra så trycktes det dit 17.5mm sen jävlar vad det gick :)
öhh say what? vad har du rökt? det måste jag fan prova!!
du får inte någon jävla sak för livet när du kör en trimmad moppe? det som händer att du får en liten böteslapp på 1200 och sen får du åka, jag körde omkull mc polisen och jag fick bara 1200, dom drar aldrig ditt lämp typ och om dom gör det så är det 6månader som gäller vilket är ingenting.. spec om du är 16 som du är antar jag.
du är fucko om någon! hahaha
Går du i 7an eller, trots dina oanade talanger vad gäller svenskan så kan du ju inte på fullaste allvar tro att alla poliser är schyst och bara ger dig en böteslapp varje gång du blir stannad. Dom flesta gångerna så beslagtar dom mopeden om den är trimmad, plockar bort allt och förstör skiten sen får du tillbaka den 20 kilo lättare. Du lever i en ytterst liten värld.
bor i gbg, hela min kompiskrets har kört/kör moppe, typ 123895734st har åkt fast med trim och moppen har aldrig blivit beslagtagen och fått sitt trimm förstört.. polisen bryr sig knappt längre när man kör trimmat om man inte kör runt som ett kebabmongo!
kanske skiljer från ställe till ställe men här är dom fett slappa!
och stavar fint o sånt gör man i skolan, nu sitter jag hemma halvnaken i soffan och kliar mig på bollarna och jag vägrar att stava rätt..
om du känner dig mer överlägsen så kan jag säga att jag går i 7an för din skull :)
Nej det är sant att du inte får någon prick. Men om du åker fast igen för att köra trimmat eller gör dig skyldig till något annat brott i trafiken så måste dom ju kunna skuta upp lämpet? Ursäkta mitt dåliga ordvall :)
Okej inte så farlig faktiskt. Ursäkta mitt dåliga ordvall förresten ;)
Det finns absolut inget som säger att det är 6 månader som gäller. Det beror på vad för brott du gör dig skyldig till i trafiken.
alltid kört från urpluggat till hyper, som bruks, aldrig ett någon direkt anledning till att köra helt org, sjukt tråkigt då skiter ja hellre i att köra.
Har aldrig hört talats om någon som fått mer än 6månader, varken på internet eller irl. om man bortser öh min kompis kompis pappas sons tandläkares dotters pojkvän får inte ta körkort förens han är 64 för han körde utan blinkers...
det kanske är möjligt men väldigt rare!