Ursprungligen postat av
engert
Tjena, gör en liten uppdatering.
Idag så testade jag lite saker med moppen. Först drog jag ut och körde och drog full gas, den började misstända som vanligt efter ett tag och jag körde hem och stod och varvade i typ 5 sekunder sen dog den (va meningen att den skulle dö denna gång hehe) som vanligt. Tog av stiftet direkt och stoppade i det i tändhatten och kickade. Ingen gnista alls. Tänkte då: stiftet har säkert blivit för varmt så jag testade att stoppa i mitt andra stift direkt (b8es) och det va ingen gnista då heller med det helt kalla stiftet.
Så det vi kan utesluta (tror jag) är att stiftet blir för varmt/dåligt stift. Lånade även min polares NGK racing tändkabel med hatt och det vart inte mkt skillnad.
Senare under dagen skruvade jag av tändningen och kollade krysskilen, inget fel med den verkade det som. Då tänkte jag att jag får testa lite saker. Så jag vred tändplattan MEDSOLS ungefär 0,5-1cm och det vart lite bättre. Kunde göra lite längre innan den började misstända kändes det som.
Så nu har kan vi utesluta några fel. Nu är får ni gärna komma med förslag va för övriga saker det kan vara eller om jag ska försöka vrida plattan lite till? :)
MVH