SAFT Å KAKa
Utskriftsvy
Kex FTW ! :wub: Visst de låter lite retard att säga ''schex'' Men vafan låt dom säga som dom vill. Igentligen finns de inget rätt och fel i just de uttalet ! Inte så big deal enligt mig !
kaffibrö så klart!
Schex.
uttalar ni kiosk KIOSK också? nä precis, sluta vara efterblivna och säg att schex är fel då ni säger schiosk!
Kexkexkexkex!!!!
Schex!
Sen fattar jag inte det som jag märkt nu på senaste tiden, att folk börjar kalla ballerinakex för kaka?? Det heter ju ballerinakex, inte ballerinakaka! :nono:
Hur får man ett "K" till att uttalas SCH? undrar jag.
Aja, folk säger olika! Spela roll!! jag uttalar det KEX
Men håll bara käften om dessa jävla uttal , det finns dialekter här i Sverige för er "tards" som inte förstår det .. Ni kan väl inte förvänta er att alla jävla ord ska uttalas som dom stavas , och nej jag säger inte schex , jag säger kex eftersom jag bor i mellersta/norra sverige och inte söderut ...
Jävla bönder :rolling:
Okej , jag är själv bonde :sly::lol:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kex Står där hur det uttalas kex [keks] eller [?eks] så jag tror inget är fel egentligen :)