Helt sjukt att han dödar så många och isf bara får 21 år :mad: Helt ofattbart enligt mig:unsure:
Utskriftsvy
Någon som har sett expressens framsida idag? Blir sjukt arg.
Anders Behring Breivik
"Tog sabbatsår för att spela World Of Warcraft"
Jag spelar inte WoW själv men ändå, dom vänder ju på saker och ting så det är nå sjukt.
Snart kommer det väl "Datorspel - en lugn hobby eller ett enormt mordvapen?"
Jag tyckte jag läste på flashback någonstans att media skyllde hela "ö-massakern" på hans world of warcraft spelande.. :doh:
Förövrigt börjar jag undra om 21 år är tillräckligt, han hade ju tålamodet att planera i 9 år utan att försäga sig, utan att bara göra det öht. Han verkar ha rätt bra tålamod, skulle inte förvåna mig om han kokar upp något när han sitter bakom galler sen också.
Nu säger dom att han hade mycket ammo kvar när polisen kom till ön.
och att det skulle ha funnits en vakt på ön som han sköt.
ibland önskar jag att avrättning var ett lagligt straff i sverige, i detta fall norge..
Sjukt, snackar nu med en norsk kompis som befann sig på Utöya när skottlossningen började.
Minns jag rätt så var det ju något som han bara sa till sina närstående etc, att han spelade mycket WoW och att det var därför han aldrig ville ha några besök. Det var även många av hans närstående som trodde att han var homosexuell, och att han hade ett hemligt förhållande med en likkönad - och att det var ett skäl till att de aldrig fick komma på besök. Men det var ju av helt andra orsaker.
De skriver han i "boken".
Har varken läst den här tråden eller trådarna på flashback så noga, typ bara skummat igenom.
Men, vet nån ifall det va nån svensk på ön eller vid bombattentaten? :sad1:
Det där är rent skitsnack. Aftonbladet är oftast ingen bra källa, och där hade dom alltså totalfel.
På SVT.se:
Det står även:Citat:
17:50
Breivik hade betydande mängder ammunition kvar när han greps, säger polisen på presskonferensen i Oslo. Enligt polisen stoppades alltså Breivik innan ännu fler dog.
Citat:
Under måndagen håller Norge, och Sverige, en tyst minut klockan 12 för att hedra offren för terrordåden. Beskedet lämnades av statsminister Jens Stoltenbergs kansli.
Men då tycker jag att den person eller de personer som då trodde att han var homosexuell och hade ett hemligt förrhållande, varför tog dom inte reda på hur det var?
Jag menar, man borde väl blivit lite nyfiken på vem det var i så fall? Tycker det är rätt konstigt att han lyckats hålla allting för sig själv i 9 år, i och med att det var en så stor grej.
Här går ju uppgifterna lite isär - eller så har han också använt sådana här kulor plus att han har sprutat in ren nikotin i kulorna.Citat:
Anders Behring Breivik ska ha använt specialammunition för att göra så stor skada som möjligt på sina offer. Nyhetsbyrån AP har intervjuat chefksirurgen Colin Poole vid Ringerikesjukhuset där minst 16 av offren opererats för skottskador och han hävdar att skytten använt så kallade dumdumkulor. En typ av kula som mer eller mindre exploderar inne i kroppen på den som träffas. Dumdumkulor är exempelvis totalförbjudna i krigsföring.
Åh, vilken nöt.
Anders skrev ett tips i sitt manifest som löd i stort sett såhär: "Ta med en mini-ipod, lyssna på din favorit playlist så blir du riktigt taggad medan du dödar folk". :doh:
helt sjukt ...
Blev verkligen tårögd utan den tysta minuten!
Detta är helt sjukt att fatta att det verkligen hänt :(
R.I.P
R.I.P :sad:
R.i.p
R.I.P. <3 :sad:
Oavsett hur många skadade det var så är ju många av dom skadade från bombdådet i Oslo. Sedan vet jag inte ifall giftet hinner lämna kulan ifall man t.ex bara blir träffad i benet och att kulan sedan lämnar kroppen direkt, det vet jag inte. Folk som t.ex har ramlat och slagit sig mitt i tumulten räknas ju också in bland de skadade.
R.i.p