Ursprungligen postat av
KeXet
Va ska vi ta :)
Har varit med om mycket i mitt liv, men en liten kort historia då jag inte orkar skriva, samt ser att folk gillar hockey så ;)
Japp, som alla förmodligen vet om så är jag Domare i hockey numera, och går HPID (Handel & Idrottsinriktning) programmet och vi är 3 domare som går här på domargymnasiet i Gävle, i alla fall, vi åkte till Lettland (Riga) för att döma en hockeycup för U16 Elite balanserade lag (95or då det va nu i våras)
Så händer det en cituation på blålinjen, En i Guldsmedshyttan tacklar en kille i VG62 som ramlar och kommer med ansiktet emot mig, försökte undvika situationen men hans axel åkte in i mig så jag tappade balansen, ramlade och han fortsätte glida frammåt nerför blå, jag ramlar och tar emot med armbågarna, och tror allt är som vanligt, sen när jag ska ställa mig upp igen så ser jag en stor blodpöl neranför mig och min domartröja är blodig, tittar på armbågarna och likanade som ett miffo medans det rinner blod som fan, sen säger en i Guldsmedhyttans bås att det är ett sår vid tummen, då har ungjävel (ursäkta urtrycket) i VG62 skurit upp min blodådra som connectar tummen till pulsådren och kliver av, in sjukrummet där dem snabbt drar upp tröjan och bort med armbågsskyddet, tvättar med nån häxdryck dem blandade direkt och tvättar, svider som en stekt kamel i såret och så tejpar dem ihop såret temporärt, bindade ihop handen med banage, plåster och tejp, bytte domartröja till min andra och gick ut och körde de sista 5 minuterna av matchen.
Efter matchen så SKULLE vi upp till sjukhuset, men hade glömt försäkringskortet på hotellet så blev aldrig av, blodkärlen och artären hade gått sönder samt muskelmassan i tummen hade skadats.
Klarade mig gallant från situationen nu såhär i efterhand men har fortfarande svårt att klämma med tummen (4 månader efter) och har anmält det till försäkringsbolaget så får se om jag kan få mig en muskeloperation i tummen så tummen blir som den ska!
Så till er hockeyspelare! Gnäll fan inte på domaren, vi är mer tuffare än ni tror!