Dock skadar du oftast bara dig själv. Med bilen skadar du oftast andra också ;)
Utskriftsvy
Inga fler off-topic tack! :)
Jag undrade bara vad man får för straff om man kör med en Okapad Epa/A-Traktor utan den röda triangeln o man har AM kort, o kör över hastigheten 30km/h och blir stoppad av polisen pga kontroll test eller dylikt
Hoppas du kör ihjäl dig själv innan du kör ihjäl nån annan.
51 post på en dryg timma,några här måste ha eld i baken...
Yoghurt kommer bli tokig snart efter allt skitsnack.
du åker fast rejält, tyst nu.
En till fråga, om jag kör epa som har spärrad växellåda (1,2,R) och kör i typ i 60 på en 60 väg, och jag har AM kort o den röda triangeln är där bak, vad kommer hända om/när polisen stoppar mig?
Samma sak som om du blir tagen med trimmad moppe antar jag. Bara jag som gissar.
Böter för Olovlig körning, och kanske indraget lämp.
kör du för fort med traktor så kan du inte vänta dig annat att polisen som stannar dig är jävligt sur. Det var ett par här i närheten som blev tagna kl 2 på natten 3 mil hemifrån, ingen hade telefon så dom fick gå hem :)
Du måste besikta den som a-traktor sen = mindre värde och får inte gå mer än 30 som epor får göra, om jag minns rätt är det måste med dubbla lådor på a-traktor?
Vilken fråga ..
Varför ens ta bort skylten ?
Du lär väl fatta att du inte ska ha skylten där när ALLA A-traktorer och Epa traktorer kör med LGF skylten .
Varför inte bara ha den där?
Sen tror jag inte du får med den andra skylten när du köper en A-traktor .
Bygger man en a-traktor så sätter man den andra skylten på väggen i garaget;)
a traktor beyder dubbla lådor. spelar ingen roll hur fort du kör, samma straff. lås tråden nu föfan!
En A-traktor får inte gå över 30km/h, gör den det räknas den inte som traktor längre och du får nöjet att åka dit för olovlig körning vilket sannolikt leder till att du får körkortet indraget och behöver ordna så traktorn blir laglig och besikta om den.
En gammal hederlig epa får gå hur fort som helst, men inte köras över 30.
Håll isär begreppen. Kalla inte en 740 för epa, för några såna existerar inte - dom är för nya för det.