Lastbilschaufför? Måste väl ändå finnas NÅGOT jobb du gillar som är roligare. :P
Utskriftsvy
Lastbilschaufför? Måste väl ändå finnas NÅGOT jobb du gillar som är roligare. :P
Blir nog att jag går EL och sedan inriktar mig mot Automation.
Har velat fram och tillbaka mellan EL och bland annat Fordon(transport, mest för att man får jobb direkt samt att det är ju inte allt för dålig lön), men som sagt, just nu så kollar jag mest på EL - Automation.
Entreprenör, exakt vad håller jag för mig själv. :)
Håller på att utbilda mig till civilingengör just nu så det blr väl troligtvis något i den stilen men skulle vilja starta eget också!
Professionell stuntare / Fotograf är mina drömyrken!
Går bygg just nu, så det lutar mest åt plattsättare precis som far min. Dock är den allra största drömmen att vara front man i ett metalcore band. :gloria:
Söker jobb nu för fullt, som fordonsmekaniker Personbil eller Motorcykel/moped.
Drömmen är väl att öppna eget som servar och reparerar mopeder.
Säljare, webbdesigner eller något åt de hållet! :)
Civilingenjör har jag alltid tyckt vara lockande! Polis verkar också helt klart intressant, men drömyrket är väll att jobba på KTM :)
VVS:are går i ettan och trivs sjukt bra!
Bestämmde mig för att ta den linjen för att jag gillar praktiska saker + bra med pengar + att jobb aldrig tar slut + inget slitsamt jobb :)
Lantbrukare går ettan nu! Trivs riktigt bra, antagligen mekaniker inom lantbruksmaskiner eller kreg/spanmålsbonde.
jag kan säga dig att inom rörmokeri så svetsar du gas, gas är förbannat tråkigt!
Jag går industri och har både svetsat gas, metallbåge(pinne) och mig/mag. mig/mag och metallbåge är roligt men gas är ju bara en pest..
Själv har jag valt inriktning- cnc, planerna går väl till att bli cnc-operatör och jobba i norge, samtidigt som jag bor på gränsen till norge.
äldre.... Men vet inte går flygteknik, antingen ska jag utbilda mig till tekniker och leva på det i livet eller försöka leva på enbart på min kreativitet. vad vet jag inte ännu....
Går teknik och vet inte riktigt vad jag vill bli. Troligen blir det civilingenjör av något slag men det beror lite på vilken inriktning jag väljer i två:an. :)
Civilingenjör inom maskinteknik ska jag nog plugga till, så något inom det området :D
Sjökapten alternativt sportchef inom Djurgården Hockey:)
Läser kylteknik, tänkte jobba som det något år för att sedan bli något annat, ev starta min egna kylfirma. Annars är jag sugen på lite olika saker, inget av dem har med varandra att göra, sjöman, brandman eller fastighetsmäklare lockar :)
Funderar mest på Målare eller Lackerare efter nian nu just, gillar att vara noggrann, och just att täcka med färg..
Men också, kock, verkstads/fordons mekaniker, gymnasie.. men vet inte om dessa är något för mig.
Gammal, pappa, rik och lycklig! :)
Studerar tekniks linje på gymnasiet nu med högskoleinriktning, så får se vart det blir sedan. Funderar på att läsa vidare till ingenjör eller ekonom typ.
Något kul och kreativt jobb vill jag ha alltså, med bra betalt. :) Ett som man får klura lite på ibland med, så att man inte bara sitter rakt upp och ner dagarna igenom liksom. ;)
Läser Samhällskunskap Internationell. Vill bli mäklare/ekonom/jurist.
Resemontöööööör
Licenssvetsare på en fin verkstad med bra betalt vore inga fel! :)
Gå fordon och bli tungmontör eller personbil mekaniker
Satsa på att bli resemontör istället och åk runt i hela sverige eller världen, du kommer ledsna snabbt på att sitta på en verkstad hela dagarna och svetsa samma bitar dag ut och dag in.
Då du är resemontör så far du ju till ett nytt jobb hela tiden, kanske du är 1 månad där och 1 vecka där osv osv.
Sen att du tjänar hur mycket somhelst är väl bara ett +
Sommarjobbade som Svetsare/Resemontör, vissa dagar stod jag i verkstan och svetsade lättare detaljer fast med variation. Och en annan dag utförde man exempel reparationer på vedtorkar på ett sågverk eller reparerade kopparledningar till solfångar och montera rutor.
Mycket variation även om jag vart lovad anställning på den firman har jag mina anledningar till att ej komma tillbaka. Så ska det bli resemontör måste jag först hitta en vettig firma, men det lockar också! :)
enligt lonestatistik.se är medellönen för svetsare 22 000 kr, inte direkt upphetsande. tveksam källa jag vet, men det är ju ungefär vad en industriarbetare tjänar.
själv pluggar jag till civilingenjör med inriktning robotik, vill gärna jobba med konstruktion och programmering av inbyggda system, verkar sjukt spännande, elektronik är mitt klart största intresse. :)
MC mek i racing stall är ja mest intresserad av. annars så äre nå eget företag som håller på med MC, fyrhjulingar och dylikt som gäller.