Orsaken är att det har dödat ett gäng pers i USA där polisen har skjutit elvapen emot personer med hjärtfel/med pacemaker. Polisen har dock sin pepparsprej som är ack så effektiv. Svenska polisen är kringränd av begränsande regelverk som hindrar dem att verkligen ta tag i sådant här bus. Ett nackskott hade varit alldeles passande på sådant här slödder.

