En bild på förgasaren hade verkligen varit guld värd, och en film på hur den går hade varit värt en platina-tacka ;)
Utskriftsvy
En bild på förgasaren hade verkligen varit guld värd, och en film på hur den går hade varit värt en platina-tacka ;)
En bild kan jag fixa imorgon. Så kan jag visa exakt vart jag menar. Lite svårt att förklara när man inte vet vad allting heter.. :( Men en film blir nog svårt då jag måste filma det själv. Kan ju inte hålla i mobilen i ena handen samtidigt som jag växlar om jag inte cross växlar.. Men en bild får duga? Förstår du om jag säger så här. Kall så varvar den ut på alla växlar och går okej. Varm så går den inte alls på någon växel. Varvar fint upp till 5k sen hackar den och tillslut varvar man upp till 8k så man kan växla och sen börjar allt igen. Hackar speciellt mycket på högre växlar.
Får bli att ta kort imorgon.. Idag när jag åkte en kort bit bara så började moppen bli orkeslös. Fick ligga och köra 30-35 och ligga på 6k för den orkade inte mer. Om det inte blev nedförsbacke och raksträcka efter då orkade den hålla 50 en liten stund sen ner i varv igen. Min farbrors kompis sa att det kunde vara kolven och att vi skulle prova byta den. Vad tror ni? Kan det vara den? Inget fel på fläkten iallafall då vi kopplade den till en strömbrytare. Då snurrade den..
EDIT: Ska snart ut och ta kort på förgasargrejen :D Men en fråga bara hur vet jag vilken kolv jag ska ha? A,B eller C? http://twostroke.se/product.asp?prod...1&attrib1=6562
Ingen som vet?
har den bra komp så är de inge fara.
grejjen med vissa derbimotorer är att man måste lufta kylsystemet . fråga mig inte hur..
att den är seg kan bero på:
den är strypt
den är felinställd i förgasaren
den är förtungt drevad
derbi är skit
Mvh
Den gick skit bra när jag köpten den så kan inte vara någon utav dom första tre alternativen. 4 kan det ju vara. Men lär väl vara kolven och eventuellt cylindern ändå?`Den har absolut ingen kraft.
Men alltså, du har väl en bricka som stryper luftflödet? Sitter mellan förgasaren och luftburken. Om moppen får för mycket bensin nu så testa plocka bort den.
Det ska jag kolla på. Men någon som kan svara på vilken kolv jag ska köpa?