kopplingsfjädrarna har inget med toppvarvet att göra. sätt i snäppet tyngre vikter så varvar den mindre.
kopplingsfjädrarna har inget med toppvarvet att göra. sätt i snäppet tyngre vikter så varvar den mindre.
Dom fjädrarna funkar inte ;) köp dessa istället http://twostroke.se/product.asp?prod...1&attrib1=3239
köp ett set variatorvikter och testa, 3.5-5.0g :)
Okey, så Stage6 fjädrana funkar ej på org. kopplingen på en Aerox '08..
Säker på att Polini's funkar dåe? Vilka mer finns som passar till kopplingen och dessutom den kommade setupen?
Tack för tipset fresten! :)
Bör man byta munstycke och annat krafs om man drar v-ringen, och eventuellt slipar lite på pluggen i röret (aerox) :shy:
ja
fitt texten för kort !!
Satte på effektrör på min tph för ett tag sedan, den blev seg i start som väntat pga av för tunga vikter. Jag Har nu gått ner från org 8g till 4,7 gr och det har blivit en rejäl förbättring, har även satt på 40% hårdare kopplingsfjädrar. Men det kan fortfarande ta nån sekund innan den rycker iväg som den gjorde innan effektröret, jag känner inte att jag har samma bottendrag.
Precis i börjar mullrar moppen lite dovt och nu har jag fått för mig att jag behöver byta tryckfjäder. Kan det vara det som är problemet, att remmen slirar?
Vet dock inte isf vilken fjäder jag skall ha. Kan denna funka? http://www.racing-planet.se/reservde...1aeb867a1a628a ( i medium).
Har ingen erfarenhet av tryckfjädrar:P
innan du byter tryckfjäder. kolla om remmen är sliten.
Beställde precis själv en Multivar variator.
Tryckfjäder ingår där, om man kör 4 takt / 50cc endast ostrypt.. Behöver man också byta tryckfjädern?
Om fjädern är "för" mjuk som standard, hur kommer det visa sig vid körning? Eller tvärtom, om fjädern är för styv :)
Passar på att fråga experterna här!
Kör en Honda Zoomer som visserligen kanske inte någon har någon större kunskap om vad gäller trimning men det är iaf en 4 takt med direkt insprut för de som inte vet.
Min fråga är då vilka vikt kombinationer som är bra om man vill ha bra acc och en lagom toppfart? Den toppar just nu 60km/h med polinivariator med blandade vikter av 7,0 och 5,6g.
Någon som har någon bättre kombination kanske och vad ger den för resultat teoretiskt?
Tacksam för svar!
förgasar inställningar
men vill du så gärna byta tryckfjäder så kan du få köpa min 30% jag har hemma
snabbis:
Något bakom vaiatorkåpan på en aerox som ska dras med moment?
Sachs sx1 vad har jag för original vikter? :)
Vette f*n vad jag ska ha för variator vikter till min setup
Stage6 Streetrace 70cc
17.5mm förgasare
polini speed control
Stage6 koppling
leovinse zx
någon som vet?
Sedan man skaffade effekrör har man fått lida med ketchupeffekten. Jag tycker jag gjort allt: 4,5 vikter(8 org), 30% + kopplingsfjädrar, 30% + tryckfjäder, förgasare inställd.
Efter varje sak man gjort har det blivit bättre och bättre, men blir fortfarande inte riktigt av med det. Kan exempelvis knappt starta i en uppförsbacke:(
Kan en trimvariator vara lösningen på det hela?
Den är helt enkelt görsvag på låga varv. Förstår dock inte vad en trimvariator kan göra?
fel kopplingfjädrar om du inte kan komma iväg i en uppförsbacke,
hur länge har den varit såhär?
pröva org om du inte redan gjort de
gör de
Tjena har ett par polini kopplingsfjädrar hemma (blå) och en polini tryckfjäder (blå)! Undrar om det skulle va bättre med dom på eller strunta i dom?
Setup:
Leovince zx
Polini hi-speed variator
4.4 grams vikter
Polini Sportluftfilter
92 munstycke
tacksam för svar! :wub:
tjena!
undrar om någon vet ungefär va ja ska ha för tryckfjäder vikter och kopplingsfjädrar till denna setup på min aerox!
stage6 racing 70cc
hebo racing vev
stage6 24mm pwk R/T
stage6 insug och membran
hebo rem
yasuni c16
org koppling
polini variator
org tändning
org utväxling
skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta för
får verkligen inte ihop det"/
MVH/ Hampus
en hebo 90% funkar
du bör byta koppling för jag vet inte om det finns så hårda som du behöver för att få bra axx
okej tack så mkt:) jo org kopplingen funkar faktiskt för axxet är de ABSOLUT inga problem med;) men de är de att moppen gjorde typ lite över 100 kanske
i början, med sedan i slutet å gjorde den kanke bara 75 "/ och sen lite senare så gick remmen av....
Tjena har ett par polini kopplingsfjädrar hemma (blå) och en polini tryckfjäder (blå)! Undrar om det skulle va bättre med dom på eller strunta i dom?
Setup:
Leovince zx
Polini hi-speed variator
4.4 grams vikter
Polini Sportluftfilter
92 munstycke
tacksam för svar!
Någon som kan svara? :wub: