Var lär du dig allting? Du verkar kunna fan allt asså :P
Utskriftsvy
Bortskämdhet för mig är när barn får allt dem pekar på, och alltid får sin vilja igenom... Usch på sånt...
jag hade aldrig pallat o bo en natt där tror jag...
hade blivit skogstokig, han daniel e han gay eller?
Honom, vivarn, du hatar honom.
Gått i samma klass som en av tjejerna i pogrammet, kan ju säga som så att hon inte var speciellt omtyckt av majoriteten av klassen. :P
Stör mig som fan på bögen. Lorenzos farsa verkar dock rätt chill, men hans morsa :huhu:
Där har du fel. Bortskämd har mycket med materialism att göra, om man ska leta efter de ultimata bortskämda barnen. Kollar man på det där programmet och ska anse att varje ungdom som växer upp så är bortskämt så har de många säsonger framför sig att göra, för såna finns det många av idag, däribland jag.
Så därför anser jag att det vore roligare om de verkligt bortskämda var med, istället för de som bara har föräldrar som hjälper de med vissa saker...
Ang. brats så är det en helt annan sak än det jag pratar om.
wikipedia
Detta är helt klart det sjukaste programmet jag sett. Att människorna inte fattar..
Jag kollade nyss på Debatten om Ung&Bortskämd. Föräldrarna till ungdomarna satt och FÖRSVARADE sig för sitt beteende! Komma ofta upp svar som "Vad lär dem sig av att diska och städa?" "Dem gör ingen karriär med att tvätta och diska m.m."
Det föräldrarna inte fattar är att dem ska lära sig ta eget ansvar inför livet...
En bra liknelse en sa i debatten.
"Föräldrarna kan man se som ett fyrtorn, och barnen sittandes i en båt och ror bort därifrån. Föräldrarna hjälper sina barn att lysa upp vägen för dem. I detta fall sitter föräldrarna i båten tillsammans med barnen..."
Hon som åkte ut första gången, Dessiré är min kusins kusin. Vet inte om man ska gråta eller skratta...
Wikipedia säger vi. :)
Att få saker är ju endast en del utav det totala när det gäller att vara bortskämd. Att vara bortskämd innehåller desto mer vardagssaker, som att slippa enkla vardagssysslor som ens föräldrar istället får ta hand om. Man kan vara fattig och ytterst bortskämd med, så att enbart hänvisa till att rika är bortskämda är att vinkla hela frågan fel.
Du är inte härifrån (Sverige) eller? Men kan hålla med dig om att det låter rätt att säga han överallt men man hör ändå tydligt när det skall vara honom.
edit: Du kan ju inte påstå att de är bortskämda. Jag får i alla fall uppfattningen om att de inte lyft ett finger i hela sitt liv. Men sedan att JP sa i Paradise Hotell att han jobbat sig till varenda krona och att hans mor inte hjälpt honom någonting låter lite skumt. Tycker det verkar lite som att de blir tillsagda att de ska börja cykla osv när de jobbar.
El0l vill du laga min dammsugare med eller:D
Nån som kollade idag?
Jag såg sista kvarten bara..
Tim-Joel låg i samma säng som Karolina? :O
+1
Riktigt j*vla true.
Bara för att man råkar bo i ett visst område eller att ens föräldrar råkar tjäna några kronor mer än snittet betyder absolut inte att barnen automatiskt blir bortskämda. Dessvärre, i praktiken, blir det ofta så i det moderna samhället vi lever i, där man är så slö att man anlitar någon att göra "skitgörat", istället för att lägga pengarna på något roligare och samtidigt lära ut hur man klarar sig på egen hand, utan en förmögenhet.
Fast läs en gång till vad han skrev.
Vill dock betala för att få såna tjänster utförda så ser jag inget fel med det. Man prioriterar och den där liknelsen du gjorde där funkar liksom inte.Citat:
Att vara bortskämd innehåller desto mer vardagssaker, som att slippa enkla vardagssysslor som ens föräldrar istället får ta hand om.
Få och Betala för är två olika saker. :)
Haha, han bögen när han packar upp bacon..
Anställd: Du vet vart bacon kommer från va?
Bögen: Ööh, kossa va?
Anställd: Haha, nej, grisen.
Bögen: Jahaaa!
Smart där ;)
ledsen att förstöra ert program men det hela är uppgjort :P stod på förstasidan i tidningen för någon vecka sen att det var uppgjort och att deltagarna gick på manus, allstå dom får betalt xD
Jo jag har vetat att de e uppgjort innan dom började med reklamen för händer att man är med J-P ibland !
kul är det i vilket fall :D
Butiks killen: Ska du ställa upp flaskorna med plast på??
Bögen: nej? jag kollar bara så dom får plats
Butiks killen: Bra då.
Bögen: TACK
hahah tycker det lätt fett kul med hans röst också :P
Jag vill bara påpeka att ingenting i programmet är uppgjor och vi har aldrig gått efter ett manus
sjukt! :O
tror också på han, men dock äre inte omöjligt att J-P säger att allt är en bluff och att han spelar bara för att få uppmärksamhet, först paradise och nu detta så varför inte mer :)
tonajt :D