Blir nog teknik eller möjligtvis natur för min del ;)
Utskriftsvy
Blir nog teknik eller möjligtvis natur för min del ;)
Går tvåan, Inriktning Transport Är fett nöjd;)
Ska förmodligen få tentera Engelskan :)
samhäll är typ högstadiet i tre år till (har kompisar sagt) dom som går bygg ser rätt efterblivna ut (ellerfall i min skola):unsure: el däremot är fan epic på mitt gymnasium! :) inga läxor, massa valbara kurser, bra lärare (förutom Gäddan :D) skit snygga brudar har vi också:huhu:
Själv går jag på IT Gymnasiet med musik som inriktning :) Spela i band, producera musik i Reason/Logic etc :) kommer troligen vara på gymnasiemässan och visa lite
Mjo är ju rädd för det, å andra sidan verkar john baur väldigt chill! skriver allting på datorer som man får gratis, 2 lektioner per dag (3+3 timmar) och man jobbar i projekt typ.
Haha, är ju för dom som inte pallar skola oftast ;) de där me brudar är ju en fördel... men john baur ska nog också ha en del :)
Haha, då kanske man stöter på varann (Y) IT gymnasiet sverige antar jag?
Låter ju intressant de där med producera musik, dock känns de som att man skulle misslyckas, tappat lusten lite nu när FL kraschar hela tidn..
Min brorsa går John Bauer, med inriktning teknik. Verkar riktigt skönt, egen dator och nästan inget plugg utanför skolan. Dock ska matten vara väldigt svår om jag har förstått rätt. ;)
Edit; I min brors klass går det 1 brud, rätt snygg faktiskt om man går efter skolfotot. :gloria:
Mja, från dom jag hört det ifrån ska skolan vara väldigt bra, däremot ska it linjen suga (allt kommer dock va annorlunda för oss 95or..)
Mjo tkr också det verkar bra, blir inriktning samhäll eller ekonomi, kanske teknik då.
haha, tjejerna går väl natur/estet?
Går själv flygteknik i Ljungbyhed, är sjukt nöjd över mitt val och skulle inte vilja gå någon annan stans!
ska antingen gå el eller bygg, tror mest på bygg :)
För min del blir de nog bygg, varit med farfar sen barnsben så man har ju lärt sig lite och tycker de är väldigt roligt =)
Själv går man Baggiums Praktiska med inriktning bygg! riktigt roligt även fast man gör massa dryga saker ibland.
vad i helvete säger folk alltid "bygg / fordon är bara för slö***ar som vill slappa sig igenom hela livet?" är det inte mer slött o sitta på ett jävla kontor och skriva på en dator hela dagarna eller?
eller det kanske är jobbigare att gå in i ett hus som elektriker och dra några kablar? utan oss byggare och fordonare skulle ni inte klara någonting, det skulle inte finnas hus och allas bilar skulle alltid vara trasiga!:ninja:
Jag har aldrig sagt att det är bara slö***ar som sitter på kontor hela dagarna. MEN det är nog hårdare arbete som bilmekaniker / byggare. Och klart som fan det skulle finnas hus, bilar och internet ändå?
tror inte bara för man går bygg eller fordon är helt jävla iq-befriad.
Jaja, alla behöver varandra sluta gråta nu.
Jag tror inte det fanns fordonsgymnasium medans det var någon smart rackare som kom på bilen heller.
säger bara att jag är less på alla som whinar över att bygg och fordon är slapparlinjer och att man inte kommer någonstans om man går där. Man kan komma hur långt som helst! om man går bygg så lär man sig iallafall något praktiskt och inte bara en jävla massa matte.
btw: man kan även bli arkitekt om man går bygg. Vilket betyder att bara för man går bygg så måste man inte ha knegaryrke hela livet utan man kan även sitta vid ett ritbord och designa.
Väljer man att satsa på arkitekt och väljer bygg istället för teknik, är man rent ut sagt en idiot. För det första har bygg inte i närheten av dem kuserna som krävs för att bli arkitekt. Det skulle vara EXTREMT svårt att läsa dem kurser som krävs för arkitekt om man går bygg. Teknik har dock grunderna för detta, ex. Cad osv. Om man verkligen vill bli arkitekt så bör man (inte absolut måste) satsa på teknik. Sen att folk tycker bygg, fordon etc. är slapparlinjer är ju just i skolan, man måste slita sjukt mycket mer i teknik, natur osv om man vill bli något, dem som går bygg behöver ju inte precis slita för att bli snickare.
Jag skulle nog hellre gå bygg än teknik om jag ville bli arkitekt, då får man ju en aning om hur hus m.m är uppbyggda och varför det är byggt som det är.
Jag har inte sagt något om hur det är i skolan, visst. Fordon och bygg är en linje för dom som vet vad dom vill jobba med sedan, så varför gå teknik om man ändå vill bli snickare/mekaniker?
men är så jävla less på att folk alltid skriver "går man bygg eller fordon så är man lat och kommer slappa sig igenom hela livet" = dom tror att det är slappt att vara t.ex. snickare. Vilket INTE är sant.
Jag går på Thoren Busíness School i uppsala, går ett samhällsprogram med media som inriktning :wub:
Går på bygglinjen inriktning Måleri och seriöst... Jag pissar på den skolan och har väldigt stora funderingar att hoppa av efter jul.. (går 2an)
Måleri kan ärligt talat inte vara roligt? (tänker mig att måleri är att måla hus efter hus)
har själv målat lite fönster o sånt på skolan, det värsta som finns.. först måste man bära fönstret dit man ska måla, sen ska man skrapa, sen ska man grunda, sen ska man måla, sen ska man vänta, sen ska man bära tbx det.. riktigt värdelöst-.-
Måleri kan vara roligt för den som gillar att vara kreaktiv med händerna och så.. skulle hellre gå målare än tex pilot då måste man fan plugga mer timmar än dyngnet har
Jag vill ta studenten igeeeeeeeeeeeeen :'(
Detta bevisar att du som många andra bara har sätt baksidan av arbetet.. Stort sätt alla säger "Hur svårt kan det vara att måla?". Jag som själv arbetar inom det yrket och läser till det har en helt annan synpunkt. Det är väldigt skoj kan jag säga förutom att gå upp på morgonen. Men när man går mellan hus,lägenheter,byggen,garage bla bla så ser man det roliga i jobbet att man alltid lär sig något nytt och får lösa nya problem. Plus att det är alltid lika kul när kunden är väldigt nöjd med resultatet man har åstadkommit. Man märker ju det direkt om någon målar om eller hängt tapet än en anläggare som typ fixat 10 kullerstenar.
Det är ju själva skolan jag pissar på men yrket och företaget jag jobbar med är jag nöjd med och de arbetskamrater jag har är dom bästa jag haft ! Jag går endast kvar i skolan för att jag skall kunna jobba kvar på firman.
Ja, man lär sig massor om man går högskola, men det är många som inte vill plugga vidare utan gå direkt ut i arbetslivet också!
jag går bygg för att jag vill bli snickare, det är ingen slapparlinje. Borde plugga mer än alla andra iom att jag bara har ämnen 2 dagar i veckan och resten har jag bygg-lektioner.
vilket betyder att vi har 2 dagar i veckan att lära oss det dom flesta andra skolor lär sig på 5 dagar~ långt ifrån slappt ;)
kanske är så att jag bara sett baksidan. Det är faktiskt ganska svårt att måla och få det riktigt 100% bra, men det jag tycker är så jävla tråkigt är att det är så himla enformigt. absolut inget för mig!