Låter lika lite som min mac, dvs ingenting. :)
Utskriftsvy
Med tanke på vad vattenkylning kostar så har man minst råd med den bästa fläkt/kylflänskylningen du kan köpa till dator, sen behöver du fläktar som blåser luft genom radiatorn ändå, vattenkylning är inte tyst om du sätter dina originalchassifläktar mot radden heller...
Sen som Pontus säger så låter pumpen lite.
Jag byggde/bygger det som ett roligt projekt och inget annat.
Sitter 3st nexus 1000rpmfläktar på nu, cpu-gpuloop med aningen för tunna slangar och en ganska platt 3.120 radiator.
Cpu idlar runt 35, loadar runt 60
gpu idlar runt 35, loadar runt 45.
Nog om LC vs AC osv, posta bilder på systemen eller ta resten i datortråden.
Kommer bara ihåg Vad för processor och grafik kort jag har och orkar inte kolla upp de :)
CPU : AMD athlon x64 Dual core 5200.
Grafik: Nvidia Gforce 8600
2 gig ram
Köpte den för kanske 3-4 år sen, och ändå klarar den fortf många nyare spel!
om någon är intressad så säljer jag en AMD Phenom 9550 X4 2.2Ghz med kylare för 500 kr
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...746#post140746
Bullshit,
Min macbook pro medans den går Knäpptyst (2500Rpm)
Helt okej Temp http://img819.imageshack.us/img819/7...10117kl225.png
Den låg i min säng när jag tog den där screenshotet
Utan nämnvärd belastning är det lite onödigt varmt, men inte skadligt. Skiten blir lite otäck att hålla i bara. Det är inte bra att ha en varm dator i knät i timtal heller.
Själv:
4x120mm vattenkyld i7-burk som går 24/7 på 100% belastning på både CPU och grafik, låter lika mycket som skärmen om man sitter nära:
http://www.sweclockers.com/galleri/2...iatorkyld-htpc
Jag har gjort om lite sen sist, ligger inte massa fläktar utspritt osv.
aja man får väl passa på och få lite posts
P7P55 WS SUPERCOMPUTER
Intel I7 860 @3990MHz
Scythe Mugen 2
4x 4870 quad crossfire
8gb ddr3 pc1333@1520
Ikonik Vulcan 1200W
1.5TB + 8x1TB + 4x2TB +2x0.5TB
SoundBlaster Xfi
HAF 932
Logitech MX518/G15/G25
2xDell 2408WFP
4xDell 1908FP
Win 7 x64
funkar fancontrollen bra ? :) funderar på att skaffa en sån
ont: Min dumburk:
Chassi: Cooler Master HAF 912
Moderkort: ASUS Crosshair IV Formula
Processor: AMD Phenom II x6 1055t @ 3,8 GHz
RAM: Kingston HyperX 4gb
Grafikkort: Nvidia 8800 GTX atm kommer 6950 crossfire snart
Nätagg: Corsair 650w
Minne: Samsung 1tb, Maxtor 250gb x2
Ljudkort: Har ett externt Soundblaster men använder det inbygda X-fi i moderkortet
Skärm: BenQ 24"
OS: Windows 7 Ultimate 64-bit
har en idé, kanske man kan berätta lite om tillbehören också? t.ex. tangentbord, mus, headset osv. :)
http://i55.tinypic.com/33jik39.jpg
well, 4tb är arkiv av udda program jag samlat på mig, säkert vartenda jävla skumt litet OS som går att få tag på och skumma distar
mitt musikarkiv som avänds inom jobbet innehållet en säkert 300k låtar, och backupas på tre ställen hela tiden tar väl en 2tb totalt
har just nu dock 8tb tomt, då jag saknar fast lina. och tro mig det tar tiiid att sitta på 3gmodem;)
totalt äger jag väl kanske 35tb lagring
nästa investering är väl 24gig ram. vill kunna köra flera virtuella maskiner samtidigt, cpun orkar ju det mesta. men ramen äts ju upp
Väntar nu på min nya dator :)
Asrock X58 Extreme3
1TB Western Digital Caviar Black 64MB SATA III
Intel Core i7 950, 3.06GHz
Corsair 12GB (3x4096MB) 1600MHz DOMINATOR DHX+
PowerColor Radeon HD6950 2GB
Scythe 120mm Slip Stream Fan, 1200rpm
CoolIT ECO ALC Cooler
Fractal Design Newton R2, 1000W modulär
Fractal Design Define R3, Silver
Tänkte nu bumpa upp denna tråd och fråga vad ni tycker om en Micro-ATX Crossfire burk ;)
Har redan ett 5770, men nu ska det nog införskaffas ett till så man kan köra Crossfire, så man kan knopa upp några fler FPS.
Det är rätt så ovanligt med M-ATX Crossfire kort också kan jag ju nämna :)
http://i553.photobucket.com/albums/j...krmklipp-3.jpg