alla strypningar i en xps (am6) någon som vet ?
Utskriftsvy
alla strypningar i en xps (am6) någon som vet ?
har en Beta RR 07 med Am6 motor. Vad är det för strypningar på den? vad jag tror så sitter katalysatorn och pluggen ihop i delningen. sedan så är det en plugg i luftboxen och blindtarmen, men är inget proffs så vetinte. Någon som vet vad det är för strypningar och vad det är som är bäst att ta bort/fixa. Vill skaffa en cross som toppar 75 och cp axx ;) genom att bara plugga,dreva
köper du en beta rr med am6 motor tar du pluggen i röret och tar bort luftfiltret i boxen och sätter i 115 munstycke så har du en moppe som drar bakhjul på 1 och 2 sittandes lätt. sen för lite bättre axx rekomenderar jag 12 drev fram ist för 13 men då kan du inte utnyttja 6 växel fullt ut
och angånde det att katalysatorn sitter ihop med pluggen så gör den inte det
och sen finns det ingen blindtarm på beta rr
Fast när jag lossade röret i delningen så satt det pluggen i ena änden sedan satt det som ett filter med små galler i andra änden, http://www.twostrokerider.se/artiklar/226 här ser du hur jag menar bild:6 så ser saken ut. Är det bra att köra utan luftfilter kan det inte komma in massa skit då? 12/50 eller 12/52 är väll gött drevat för 75 topp och gött axx?
haha så såg det inte ut på min jag hade bara den där långa grejen i delningen som jag antar är pluggen. och sen är det någon grej som går från röret upp i en cepe grej som går till luft boxen som jag antar är katalysatorn rätta mig gärna om jag har fel :P
aa jag kör på 12/52 både när jag hade 50 cc och nu när jag har 70 cc och går grymt bra gött axx funkar för stunt iaf.
Har en Yamaha dt50r 07 som är original. När jag kmr upp på 8000 varv så börjar den blurra och då kmr jag inte över 8300 varv och ändå ligger varvstoppet på 10000 varv. Vad är felet? ett nytt huvudmunstycke eller?
nån som vet vad Aprilia 50sx har för strypningar?
Gilera smt efter 06
Röret: Plugg som man får borra/slipa bort (går inte att slå loss). Blindtarm som du sågar bort och svetsar igen hålet.
Luftburken: En stor ''skorsten'', som du tar bort under sadeln.
Förgasare: En guldig bricka med hål i, sitter vid luftfilter anslutningen.
Och strypt insug, det får man helt enkelt byta.
Glöm inte byta munstycke om du stryper av.
Finns någon slags av strypning i membranet på Rieju drac 03 !
''strypningen'' ligger på 16 mm eller nåt skulle ja tro,så kör du med större förgasare än det stryper det självklart. Men kör du på 12mm ere ingen ide att ta bort den.
inget till skyteam ??
var tar man bort strypningarna på en sym orbit II 2011a
hej
jag har en sym orbit II 2011 vilka strypningar fins på denna om någon vet
hur mycket snabbare går beta rr med ktm motorn om man kör utan luftburken???
tjena! jag har en mt5a med effektrör och ostrypt insug. om jag tar bort strypningen i luftburken kommer den gå märkbart bättre då? tänkte också fråga hur den är strypt i förgasaren?
varvstoppen på yamaha dt50r sitter under sadeln
Hjälp mig!. Jag har en derbi senda 03, och då har jag välantagligen fransk strypning. Men vilken är franska strypningen . Är det den lilla grejen som sitter fast med en bult?????
Skulle tro att det mesta på din moppe sitter fast med små bult. Var lite mera precis med vad det är för något du menar och hur prylen ser ut.
OK, hoppas någon nappar på detta. Allt prat om blindtarmar/blindrör och cementera, kapa, svetsa och dylikt. Kan man inte utnyttja blindtarmen och istället montera typ en tratt kopplat med slang till röret och få turboeffekt??? Vill verkligen hitta på nåt att med lätthet få ett jä..la drag i grabbens moppe.(Vet :( det moraliska i detta..men..men) Hoppas på innovativa svar från er intresserade där ute :)
Varvstoppen på dt50r är bara en skär kabel som man knippsar av med en sidavbitare om man vill och avgaspluggen är bara en bit plåt som sitter i delningen på expansions kammaren,tar man bort dessa ,så har man en ostrypt lätt m:c som det krävs a1 behörighet för att få framföra dt50r i trafiken.annars händer det lätt olyckor i trafiken som lockar dit polisen.