Nervös,nervös,nervös,nervös, uppkörning imorgon! :!
Nervös,nervös,nervös,nervös, uppkörning imorgon! :!
Blev icke godkänd på gatan, klarade alla manövrar klockrent, fast fick minus bromsningen, hade nyligen pumpat däck, så var ovan med att backdäcket skulle låsa sig så lätt.
Körde i Visby, klarade det mesta, såg inte högersväng, och fortsatte rakt fram istället, hur fan kan man få en anmärkning för att man inte ser gatan in pga massa skitbuskar ivägen?
Genade för mycket i rondeller, låg inte tillräckligt åt höger vid högersväng vid korsning.
Någon som har erfarenheter av att ta lätt MC kort? Hur mycket kostar grund lektionerna? (om man inte köper kör lektioner) Är det svårt kort? Får jag övnings köra med min pappa om han tung mc kort? (Eller måste han ta en utbildning? )
Också, är yamaha YSF R125 en bra hoj? :)
Ja du får övningsköra med din pappa, men du måste ansöka om körkortstillstånd och han måste ansöka om handledartillstånd. Du ska även göra ett syntest :)
Nu har jag ingen erfarenhet om den hojen, men tror att den är toppen! Visst så får du bara halva effekten av vad många avstrypta tvåtaktare har men du får åtminstone 11kw och det är det inte jättemånga 4-takts 125or som har. I och med att det är en fyrtaktare drar den även lite bensin och är väldigt driftsäker, snygg är den också.
Så har du pengarna är det nog ett bra köp! Du kan ju även kolla in lite på de nyare Aprilia RS 125orna :)
Tjena!
Imån blire att åka och kolla på en Ktm Exc 125, Någon som vet om man ska kolla något specielt på dom? Betalar ju rätt bra för den om jag köper den så vill ju ha en hoj som inte rasar direkt :)
I facken made it! YAAY, Äntligen har man kortet! :P
Bruuuum bruuuuuuuuuuuuuum bruuuuum, skriiiiiiiiii, sssssssssschhhhhhhhrööööööööööööööö ö BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖMMMMmmmm da dagagaadaadaga, ahh, satans jävla!!!, aargh.
Vilka strypningar finns det och vars sitter dom på en gasgas sm 125 05'a?
Har en Leovince SBK ljuddämp på min mc, dock låter den väldigt tyst, utan DBkiller dårå. Kommer den alltid att låta lika tyst eller kommer det ändras när den väl använts ett par 100 mil?
Halloj!
Starta upp 125an för första gången i år och den vill inte funka som den ska..
Är en Honda ns125f, och den startar och så men man kan bara varva i ett antal sekunder och sedan dör den lik så på tomgång.
Kan det vara så att de är tändstiftet som strular?
Rengjorde förgasaren utan något resultat.
Mvh Jesper
Jo, tänkte det.
Men den funkade perfekt förra året? utan problem. Är samma problem med choken i.
Med choken i så får den avgassmällar och det tyder väll på förmycket bensin? om jag inte minns fel?:gloria:
Oft; var de du som jag skrev med på förra forumet om att du hade honda nsf kåpor till salu?
fan jag är as peppad på att ta mc kortet nästa år när man är 18:rocking:. blir att jobba som en galning om man ska ha en skaplig sporthoj:sad:. ingen annan som har eller går i tankebannorna på att skaffa en riktig hoj?:huhu:
Får väl låna farsans 1300 ;)
Funderar på 125:a
För- samt nackdelar uppskattas!
har ju haft sedan förra sommaren en RD350.
Börjat renovera den under vintern, jävligt kul hoj och fin blir den!
avgasrören demonterade samt underkåpan.
http://img190.imageshack.us/img190/8...100017copy.jpg
som den står nu med R1 bromskit fram, magura hydral koppling och en monterad R6 stötdämpare bak!
http://img502.imageshack.us/img502/1814/0219110193.jpg
http://img84.imageshack.us/img84/2276/0219110191.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/6055/test1yi.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/8092/test2qe.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/6178/test3u.jpg
Motorn uppgraderas där med, monterat Vforce reeds, planade insug, 28mm PWK förgasare och planad top, ifrån 1,8mm squish till 0,8 :gloria: även fixat en 4 graders förtändning på tändplattan.
http://img820.imageshack.us/img820/9275/0219110200.jpg
Blir nog perfekt! :wub:
Hoppas jag får över 60hk denna sommaren!
lägger ut de enda bilderna jag har på min hoj.
Det är en rs 125a från 2003, med trimpipa fp box b.la
http://www.youtube.com/watch?v=TkGxLRBs_2E
http://lp1.pinkbike.org/p4pb6269496/p4pb6269496.jpg
Här är några gamla bilder på min hoj. En Yamaha FZR 600
Bifogad fil 2771Bifogad fil 2770Bifogad fil 2772
har bokat tid för riskettan nu :wub: blir lätt till sommaren :D har dock ingabilder på pärlan, en honda nsr - 92 :)
saxat från körkortsportalen :)Citat:
Privat övningskörning
För att få övningsköra privat måste du ha en godkänd handledare som har uppsikt över din körning. Det är handledaren som är ansvarig och anses som förare vid övningskörningen.
Vid övningskörning med motorcykel i gatutrafik och på landsväg skall den som har uppsikt över körningen följa med som passagerare på fordonet eller själv köra motorcykel. Sådan övningskörning får ske med endast en medföljande elev.
tror dom tog bort den möjligheten för ngra år sen då alldeles för många hade mckort men aldrig ens hade suttit på en motorcykel..
Är sjuukt snål på en större supermotard till sommaren!
har kört mest aprilia genom tiderna och fasnat för aprilia sxv 550 :) :wub:
är det ngt att ha? för och nackdelar med de? :)
http://www.motorcyclespecs.co.za/Gal...006%20%202.jpg
söt cykel :wub: dock har alla som jag känner som har kört aprilia haft massor problem, han jag köpte min cross av åkte det innan och han la ut 40k i service och delar och skit på 50 timmar. och mitt ex farsa körde oxå det men den hade tydligen haft massa krångel med. så vad jag vet så är det inga bra cyklar :p
Den kräver väl en hel del underhåll och vad jag har hört å läst så lämpar den sig inte för vardagskörning pga tråkiga serviceintervaller. Tror de tidigare årsmodellerna hade en hel del barnsjukdomar också.
Titta på KTM 690 SMC, den hojen hade jag valt om jag hade köpt en motard.
Är själv inne på att köpa en motard, men det som avskräcker är service intervallerna. olja var 10timme o en himla massa annat. blir för mycket skruva och för lite åka.
Men behöver inte leta rejsmotard som husa, ktm 525 eller crf450 ;) Det finns ju motarder med service intervaller i mil som också går bra.
Ett par bilder på min motard då när motarder ändå är på tapeten:rolling:
Bifogad fil 3123
Bifogad fil 3124