vaa faan:) så nu har han bara riktig mopo?
Utskriftsvy
Är som sagt nu ägare av en RUSKIGT fin k50! :cool: stod minst 10 min o bara petade i växlarna för att se neutral lampan slockna och bromsade som fasen bara för att visa alla jag mötte på vägen att jag hade bromsljus! :huhu: och nej det är inte så mycket ''tattiga'' lösningar på denna då ägaren innan ''ragge'' (ägaren innan mig) totalrenoverade den 2005 och är sedan dess varsamt körd och regelbundet servad. Om det ska trimmas ordentligt letar jag rätt på en annan motor men kommer köra en vässad 50cc nu så man kan hänga med gubbarna o rexxy i gänget.
MVH. / en RIKTIGT nöjd wiklund!! :wub::wub:
Sen så är omkopplaren rättså värdelös. Alltså den du byter mellan hel och halvljus på. Kan ha blivit knas inne där :P
yeah! nu har man bytt bort dynghögen:wub:
http://www.moppenet.nu/images/imported/2010/08/2540.jpg
Kanske man ska fortsätta bygga efter 6 års uppehåll? På bild med S6R AC samt Mikuni Flatside 24.
hehe:wub: det är klart du ska, :O men trodde du sålt de :(
Of: Michél, vet inte om de finns en tråd för sånt här :) men ja undrar om ni kan göra så man ser vilka fordon medlemmarna äger:)
du vet vad ja menar va? där de står reg.datum/ort/inlägg. att de står fordon med
Ska ta det i samband med lite andra uppdateringar nu i höst. :)
Angående Banzai så skänkte jag bort ramen samt alla delar till den. Alla lösa motordelar såldes iväg och kvar hos mig fanns grundblocket med växellåda, vev och reedsystemet.
Är ett långtidsprojekt, får ta 20 år om det krävs. :)
Vill bli klar med min k50r:sad:
Du får skynda dig! de är ju bara en eftermiddags jobb de där!
Jaa?! :P
http://www.tradera.com/auction/viewi...?aid=117617785
Här är en än så länge billig 60cc cylinder:nono: för den som vill ha en för ett överkomligt pris:)
Äsch jag har ju min suuupe-duuper-cylle!:cool:
Det som ska göras med den nu är: Ska göra en bra alu-spacer så att portarna öppnas helt och sen ska jag svarva ner lika mycket material som spacern av cylinderhuvudet så att jag inte tappar en massa komp. :huhu:
Då jävlar kommer den nog att röra på sig fin-fint! :rolling::wub:
Hur går det med era? :)
k50:in rullarpå i sina 70 knyck :)
ja gör de:) kommer bli fint tryck i mopeden sen, släng på ett avstämt och 20mm så kommer den göra säkert 90
det är bra:)
min går 100% bra nu såg att nålen stog för snålt, de förklara konstigt beteände
flyttade ner ett hack motorn gick jämt, och går tystare?
Edit: har satt på ett buffalo styre med, ojj så go den är nu
Ska sälja min k50 nu för behöver pengar till mitt andra bygge. Vad tror ni jag kan få för den? Orkar inte läga upp bild på den men bilder finns i länken i min signatur;)
Fast det är det, om man tänker på det, för allt är räknat på portarna när dom är öppnade. Aja jag har räknat på det. ;)
Jag mätte nyss upp K50:n... Lite besviken fast ändå inte. :P
Den gjorde 66km/h.
Den varvade ur som en galen kalkon, så nästa steg är att dreva upp den och alternativt skaffa en 19,21 eller 24mm förgasare. :)
Fattar typ hälften? :P
Röret är räknat på portarna när dom är helt öppna, det som ska göras är ju en spacer som sagt, samt att svarva ner cylindern lika mycket som spacern är tjock och sen kanske fixa till en bättre topp.
Högre drevning behöver jag om jag ska högre toppfart för den varvar ur 15:38 i alla fall. ;)
Edit: Ska kanske tillägga att den nästan har ett lika bra acc som en 6-växlad rieju drac med tk-rör... :huhu:
Ja fattar inte hur du kan göra röret efter hur mkt portarna är öppna? du gör ju det efter tiderna på avgasen, och sätter du en spacer blir tiden på avgasen högre, då är de röret inte avstämt för den motorn längre:)
nja du får ju mer varv då blir ju mer km/h men kan ju testa dreva men kanske inte orkar med