fast de här året har gått jävligt fort o de har ju knappt kommit nå snö:( kanske är därför oxå:P
Utskriftsvy
Vakna upp med feber imorse :(
Sov på soffan och vaknade till lite snabbt av nyheterna,trött somfan halvstängda ögon försökte jag leta upp dosan! Efter en stunds letande hittade jag den och tröck på av knappen men märkte då att tvn startade istället... De va morfar som kollade på tv i sovrummet på hög volym så kunde inte somna om igen:(
alla äckel som frågar på facebook vilka som ska vara med och supa idag.
Jag var förkyld typ hela dagen så kände ingen smak alls nästan förrns jag var mätt! :( Buhuuu!
Körde till donken nu ikväll så är där stängt...
Åt precis kiwi, är allergisk mot det..
Fick mindre kontanter i julklapp och födelsedagspresent än vad jag hade behövt/velat.
Bakluckan frös fast på 945an, löste sig dock med en hel del vål och svordomar! :D
Fattar hur du menar! Man är tacksam för det man fått men ville kanske ha presenterna i en annan "form". Som förra året då jag behövde pengar till mopparna och fick tre paryfymer för ca 1,3k av farsan och morsan. Men oftast kan man ju byta om man har kvar kvittot dvs. Och då brukar det lösa sig! :)
måste beställa nya saker till moppen :S. avgasrörfjädrar och munstycken -.-
Är så sjukt trött nu förtiden :(
+1
Fick dock ingen info eller hjälp av min grundskola när jag och min dåvarande klass skulle söka till gymnasiet. Så det blev att föräldrarna tyckte att Samhäll-Ekonomi lät bra, har dock tröttnat totallt på Ekonomiämnerna nu men tycker det inte är värt att hoppa av då jag gått halva gymnasietiden. :(
kanske lite jobbigt att hoppa av just nu, men tänk på att detta är ju grunderna för din framtid, om du nu utbildar dig till något du inte trivs med, tänk dig att du kommer jobba med sådant resten av din framtid även fast du inte trivs, då är det ju bättre att gå om 1,5 år och utbilda dig till något du trivs med ;)
Sitter lite i samma situation, går andra året på bygg och anläggnings linjen. Nu efter praktiken känner jag att det inte är något jag vill göra hela mitt liv. Utan det som intresserar nu är mäklare. Men jag tänker gå ut 3an för att ha en utbildning iallafall, för att sedan plugga vidare efteråt. :)
Som perra säger så vill man ju inte jobba med nåt man inte vill. Man kan ju utbilda sig till nåt annat sen när du gått ut men om du väl gått ut så kan du inte börja på nån annan linje. Jag funderar på att om man bytter och hoppar in i tvåan(som jag vet att det går på den skolan) så har man kvar betyg som inte finns på andra linjen och då kan utbilda sig efter gymnasiet om det nu också skulle skita sig på nåt sett :)
Ska upp 6 och kan inte sova... De här är fan illa.
Jävla PS3 och behöva uppdatera hela tiden...
Tror faktiskt inte det spelar någon större roll om du tjänar 26k istället för 30k, man lånar nog ungefär lika mycket.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Kan tillägga att jag syftar på nettolönen dvs efter skatt. :) Jo det kan nog vara så, beroende på hur man vill bo osv givetvis. :)
Btw http://www.blocket.se/halland/Peugeo....htm?ca=20&w=1
okej, men om du tjänar 34k, hur mycket mer kan du spara ihop i kontantinsats mot om du tjänar 28k? efter skatt blir det inte mer skillnad än ett fyra-fem tusenlappar per månad. på 3 mille gör det ingen större skillnad, du kommer ändå få låna större delen av summan.
inte för att låta som en gammal gubbe men du borde skaffa dig lite mer världsvana innan du slår fast att "man måste tjäna såhär mycket för att göra det här och ha de här sakerna", gör det du tycker är kul istället för det som inbringar mest pengar, du kommer må bättre av det i slutändan.
Att ingen vill gå ut ikväll :-(
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Att jag inte fattar hur jag lägger till ett citat i signaturen som alla andra har..!
Hjälp? :)
Tack man! :)